شهری که خواب را از چشمان آمریکایی‌ها و سعودی‌ها ربوده است + نقشه میدانی و عکس


شهری که خواب را از چشمان آمریکایی‌ها و سعودی‌ها ربوده است + نقشه میدانی و عکس

«قعطبه» هم برای نیروهای یمنی اهمیت زیادی دارد و هم برای ائتلاف غربی - عربی -صهیونیستی چرا که کنترل بر این شهر، سرنوشت استان‌های جنوبی یمن را تعیین می‌کند.

سرویس جهان مشرق؛ «قعطبه»، نام شهری مهم و راهبردی در مرکز استان ضالع (جنوب یمن) است که در روزهای گذشته سر و صدایی زیادی به پا کرده و خواب را از چشمان رسانه‌ها و افکار عمومی منطقه ربوده است.

اطلاع رسانی از وضعیت «قعطبه» در روزهای گذشته به دلیل حساسیت‌ها و برخی محدودیت‌ها حتی به صورت قطره چکانی هم صورت نگرفت تا گمانه زنی‌های رسانه‌ها افزایش یابد و خبرهای غیر رسمی بیشتر به چشم آیند.

«قعطبه» هم برای نیروهای یمنی (ارتش و جبهه مقاومت انصارالله) اهمیت زیادی دارد و هم برای ائتلاف غربی - عربی -صهیونیستی چرا که کنترل بر این شهر، سرنوشت استان ضالع و حتی استان‌های جنوبی یمن را تعیین می‌کند.

شهری که خواب را از چشمان آمریکایی‌ها و سعودی‌ها ربوده است + نقشه میدانی و عکساعلام الحربی

مشرق به اطلاعاتی از وضعیت «قعطبه» دست یافته که نشان می‌دهد ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی به سرکردگی اماراتی‌ها و سعودی‌ها امکانات زیادی را برای حفظ این شهر بسیج کرده و با تمام قدرت وارد میدان شده است.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، روحیه نیروهای تحت فرمان ائتلاف ضعیف و ترس بر اردوگاه آنان حاکم شده چرا که می‌دانند اگر قعطبه را از دست دهند، عواقب خطرناکی در میدان نبرد در انتظارشان خواهد بود.

این منبع میدانی افزود: نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله با وجود درگیری‌های سنگین و نفس گیر کم سابقه، ابتکار عمل را در حومه شهر قعطبه به دست گرفته‌اند و همین مسئله نیروهای ائتلاف را به وحشت انداخته است.

شهری که خواب را از چشمان آمریکایی‌ها و سعودی‌ها ربوده است + نقشه میدانی و عکس برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

اگر نیروهای یمنی کنترل «قعطبه» را در دست گیرند و مواضع را در این شهر تثبیت کنند، سایر مناطق تحت اشغال نیروهای ائتلاف در استان ضالع یکی پس از دیگری سقوط خواهند کرد و راه به سمت استان‌های جنوبی باز می‌شود.

به گفته این منبع میدانی، در حال حاضر، درگیری‌های سنگین در حومه و نزدیکی شهر قعطبه در جریان است و جنگنده‌های ائتلاف به صورت کم سابقه مواضع نیروهای یمنی را به شدت هدف قرار می‌دهند تا وضعیت از کنترل شان خارج نشود.

از حومه پایگاه «معله» خبر می‌رسد، نیروهای یمنی پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند خود را به ورودی‌های شهر قعطبه نزدیک تر کنند؛ این پایگاه در محور شمالی شهر قعطبه واقع شده است.

به گزارش مشرق، نیروهای تحت فرمان ائتلاف حملاتی را برای اشغال مجدد برخی مناطق در ورودی‌ها و حومه شهر قعطبه انجام دادند اما با مقاومت شدید رزمندگان یمنی مواجه شدند و ناکام ماندند.

شهری که خواب را از چشمان آمریکایی‌ها و سعودی‌ها ربوده است + نقشه میدانی و عکساعلام الحربی

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان درگیری‌ها خسارت‌هایی به تجهیزات نظامی نیروهای ائتلاف وارد آمد و ۶۵ تن از آنان در جریان دفع حملات کشته و زخمی شدند و شماری دیگر توسط نیروهای یمنی به اسارت درآمدند.

در روزهای گذشته نزدیک به ۲۱۵ تن از نیروهای ائتلاف از جمله چند فرمانده میدانی در درگیری‌های حومه شهر قعطبه کشته و زخمی شدند و دهها خودروی نظامی و مجهز به دوشکا آنان منهدم شده است.

در حال حاضر، درگیری‌ها در حومه «قعطبه» در جریان است و تلاش نیروهای یمنی برای کنترل بر این شهر مهم و راهبردی ادامه دارد؛ در صورتی که این شهر به سیطره رزمندگان یمنی درآید، نیروهای ائتلاف در بخش «دمت» محاصره می‌شوند.

شهری که خواب را از چشمان آمریکایی‌ها و سعودی‌ها ربوده است + نقشه میدانی و عکس برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

استان ضالع در جنوب یمن واقع شده و ۹ بخش به نام‌های «الأزارق، جبن، جحاف، الحشاء، الحصین، دمت، الشعیب، الضالع، قعطبة» دارد؛ حدود ۴۰ درصد از استان ضالع شامل مناطق مرکزی و جنوب شرقی و جنوب غربی در اشغال نیروهای ائتلاف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر