اروپا تهدیدآمیز بودن صادرات خودرو به آمریکا را رد کرد


اروپا تهدیدآمیز بودن صادرات خودرو به آمریکا را رد کرد

تهران - ایرنا - اتحادیه اروپا روز دوشنبه ادعای تهدیدآمیز بودن صادرات خودروهای اروپایی برای امنیت آمریکا را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از بروکسل، «ویلبور راس» وزیر بازرگانی آمریکا به تازگی اعلام کرد که خودروها و قطعات وارداتی، امنیت ملی آمریکا را به خطر می اندازد.
در همین حال، «مارگاریتیس شیناس» سخنگوی کمیسیون اروپا گفت: اتحادیه اروپا و آمریکا، شرکای امنیتی هستند، از این رو نه محصولات آمریکایی و نه محصولات اروپایی نمی تواند تهدید امنیتی را متوجه طرف مقابل کند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اتخاذ تصمیم در مورد اعمال تعرفه بر خودروهای خارجی را به 6ماه بعد موکول کرده است، اقدامی که به ژاپن و اروپا ضربه سختی وارد می کند.
ترامپ امیدوار است که با متوسل شدن به حربه تهدید در زمینه اعمال تعرفه بر خودرو، این کشورها را برای امتیازدهی در مذاکرات تجاری تحت فشار قرار دهد.
سخنگوی کمیسیون اروپا در عین حال گفت: نه آمریکا و نه اتحادیه اروپا از ورود به نبردی تجاری، ذی نفع نخواهند شد.
بسیاری از خودروسازان آمریکایی هشدار داده اند که جنگ جدید بر سر تعرفه ها، توانایی شان برای صادرات محصولات ساخت آمریکا در سطح بین المللی را تهدید می کند و این مساله، عامل به خطر افتادن شغل آنها خواهد بود.
جنگ تعرفه های ترامپ محدود به خودروها نمی شود، بلکه محصولات دیگری چون فولاد و آلومینیوم وارداتی از اروپا را نیز در بر می گیرد.
اوایل اسفند ماه سال 1396بود که ترامپ با استقبال از ورود به جنگ تجاری با اروپا و چند کشور دیگر اعلام کرد، ایالات متحده از «تجارت ناعادلانه» لطمه دیده است، بنابراین در نخستین گام تعرفه‌ های واردات فلزات را برای فولاد 25 درصد و آلومینیوم 10 درصد بالا برد.
آمریکا همچنین به تازگی تعرفه کالاهای وارداتی چین را به ارزش 200 میلیارد دلار افزایش داد که این مساله با واکنش پکن همراه بود.
اروپام**9109**شبس**1613

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی