مناطق خطرآفرین ساحل آستارا مسدود می شود


مناطق خطرآفرین ساحل آستارا مسدود می شود

آستارا - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی آستارا گفت: برای جلوگیری از غرق شدن افراد در آب های ساحلی این شهرستان، برخی مناطق خطر آفرین مسدود و گردشگران توسط همیاران پلیس به طرح های سالمسازی هدایت می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمد نمازی روز دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی نوار ساحلی در فرمانداری آستارا افزود: نواحی غلام محله شرقی، پره عابدینی و حوالی نیروی دریایی ارتش از نقاط خطرآفرین ساحل است و نیروی انتظامی با مشارکت بسیج، مانع شنای افراد در آنها خواهد شد.
وی اضافه کرد: دستگاه های عضو ستاد ساماندهی نوار ساحلی از تکرار تجربه تلخ غرق شدن افراد جلوگیری و ناجیان غریق با تمرکز در طرح های سالمسازی فعالیت کنند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا هم گفت: باید ممنوعیت شنا در مناطق خطرآفرین، فرهنگ سازی شود و تابلوها و بنرهایی نصب خواهد شد.
سامان ساسانیان افزود: شهرداری لوندویل، ساحل خلج محله را به طرح سالمسازی تبدیل خواهد کرد و با استقرار ناجی غریق، از غرق شدن افراد جلوگیری خواهد شد.
وی بیان کرد: 20 همیار پلیس در مناطق خطرآفرین ساحل آستارا مستقر خواهند شد و آمبولانس های مرکز فوریت های پزشکی در ساحل مستقر شوند.
وی گفت: 14 منطقه خطرآفرین در ساحل آستارا شناسایی شده و برای گشت در دریا به قایق و جت اسکی هنگ مرزی نیاز است و هشت نفر غرق شده در نقاط خطر آفرین در سال گذشته، اغلب از ساعت 17 تا 20 به دریا رفته بودند.
در تابستان سال گذشته ناجیان غریق آستارا 26 نفر را در طرح های سالمسازی و 20 نفر را در خارج از طرح ها از غرق شدن نجات داده بودند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و سه طرح سالمسازی در ساحل دریای خزر در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105 / 7124 /6030

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش