کودکان در آینه رمضان


کودکان در آینه رمضان

سنندج - ایرنا - مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان به مناسبت ماه مبارک رمضان به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی پرداختند.

به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری همان طور که از نامش پیداست مکانی برای پرورش فکر کودکان و نوجوانان بوده از این رو هر سال در ماه مبارک رمضان فعالیت های دینی و مذهبی خود را توسعه داده و افکار اعضایش را با موضوعات اسلامی آغشته می کند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برنامه های ماه مبارک رمضان در مراکز کانون پرورش فکری با هدف تقویت حس دینی، آشنایی اعضا با ماه عبودیت و بندگی، تعمق در موضوع خداشناسی و تشویق اعضا به مطالعه کتاب های دینی اجرا می شود.
سهیلا شیخی با بیان اینکه در تمام مراکز استان برای این ماه فضا سازی می شود، اظهار داشت: مهمترین برنامه های مراکز در این ماه شامل اجرای فعالیت های بحث آزاد با موضوع فلسفه روزه و آداب روزه داری، ختم سوره های جزء سی قرآن، آشنایی با ترتیب و احکام وضو است.
وی افزود: قصه گویی، آشنایی با احادیث و روایات قرآن و ائمه، آشنایی با فضایل تلاوت قرآن و سوره های خاص، فضایل آیه الکرسی، بازی با کارت های قرآنی، معرفی کتاب، معرفی فضایل شب های قدر، معرفی شخصیت حضرت خدیجه (س) و حضرت علی (ع)، کارت سازی، کارگاه ادبی و مسابقه نقاشی با موضوعات مرتبط با ماه رمضان از دیگر برنامه های اجرایی کانون پرورش فکری است.
شیخی با بیان اینکه در این ایام دعوت از مدارس نیز جز برنامه های کانون پرورش فکری با عنوان مهمانی خداست، اضافه کرد: در این برنامه دانش آموزان به اجرای قصه گویی، شعرهای شاد کودکانه با موضوع رمضان و روزه داری، برگزاری کلاس احکام با موضوع فواید روزه داری و کارگاه علمی با موضوع روزه می پردازند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به برگزاری جشن شکوفه های قرآنی در دهه اول ماه مبارک رمضان در سنندج گفت: اجرای برنامه های محفل انس با قرآن به صورت جمع خوانی جزء سی قرآن، معرفی آداب نماز خواندن و روزه داری، دف نوازی واجرای تواشیح، قصه گویی از احادیث، دعا خواندن، مسابقه سوالات قرآنی با عنوان دوست ما قرآن مجید، خاطره گویی والدین از ویژه برنامه های این مراسم بود.
شیخی یادآور شد: پرورش فکر کودکان و نوجوانان در راستای آشنایی با اسلام و مسایل دینی از بخش های مهم فعالیت های این مراکز است.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 40 هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که در 20 مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی آموزش می بینند.
7349 / 3034

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید