2 هزار نیازمند مهمان سفره های افطاری اوقاف کردستان شدند


2 هزار نیازمند مهمان سفره های افطاری اوقاف کردستان شدند

سنندج - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: از اول ماه مبارک رمضان و در قالب طرح ضیافت الهی بیش از 2 هزار نفر نیازمند بر سر سفره های افطاری ساده این سازمان حضور یافته و اطعام شدند.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با آغاز اجرای طرح ضیافت الهی در استان (اول رمضان) تاکنون 50 سفره افطاری از محل نیات واقفان در مساجد، امامزاده ها و بقاع متبرکه استان دایر و 2 هزار و 311 نفر نیازمند اطعام شدند.
وی افزود: این سفره های ساده افطاری در بقاع متبرکه، امامزادگان شهرستان های سنندج، قروه و بیجار و همچنین مساجد دارای موقوفه سایر شهرستان ها بر پا شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب همواره بر جلوگیری از برپایی افطاری های مسرفانه و برپایی سفره های ساده بوده و این مهم چند سالی است که در قالب طرح ضیافت الهی انجام می شود.
وی یادآور شد: در قالب طرح ضیافت الهی همچنین 11 هزار و 480 نفر در محافل ترتیل خوانی و جز خوانی قرآن کریم که در اماکن متبرکه استان در حال برگزاری است، شرکت کرده اند.
حجت الاسلام نوروزی تاکید کرد: در این مدت همچنین یک هزار و 605 نفر در جلسات تفسیر قرآن و یک هزار و 370 نفر نیز در خیمه های معرفت که در امامزاده ها برپا شده حضور پیدا کردند.
طرح ضیافت الهی هر سال در ماه مبارک رمضان و به منظور تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه و بهره گیری از ظرفیت این ماه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اجرا می شود.
امسال امامزاده گان هاجر خاتون، امامزاده سید جلال الدین مشهور به بابا گرگر، آیت الله فاضل گروسی، امامزاده عقیل، فاطمه و زینب و پیرتاج میزبان طرح هستند.
2 هزار و 50 مسجد و 70 مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی در استان کردستان وجود دارد.
7348 / 3034

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان