در مقابل مشکلات باید با استفاده از قرآن راه درست انتخاب کرد


در مقابل مشکلات باید با استفاده از قرآن راه درست انتخاب کرد

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: در برابر بحران های سیاسی و اجتماعی پیش آمده در جامعه رفتار افراد دین مدار، استفاده از قرآن برای یافتن بصیرت و انتخاب راه درست است.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز دوشنبه در جلسه تفسیر سوره احزاب در مهدیه مشهد افزود: همانند پیامبر اسلام (ص) باید در مقابل دشمنان و مشکلات به نصرت و یاری خداوند امیدوار بود.
وی اظهار داشت: با توکل بر خدا در تمام محاسبات سیاسی می توانیم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم لذا اگر آیات قرآن را متوجه شویم و درک کنیم در هر مسئله و پیش آمد با مراجعه به قرآن جواب مناسب را خواهیم گرفت.
وی با بیان اینکه برخی دل در گرو زندگی در کشورهای بی دین دارند گفت: زمانی که انقلاب به پیروزی رسید برخی افراد طرفدار طاغوت از ایران فرار کردند و عده ای نیز بعد از شروع جنگ از ایران خارج شدند که آنها مصداق افراد بیماردل هستند که انقلاب و اسلام را قبول نداشتند و اعتقاد به خدا در آنها وجود نداشت.
امام جمعه مشهد افزود: وجود این افراد برای جامعه اسلامی هیچ فایده ای ندارد. افراد اندیشمند، نخبه و سرمایه دار که این تفکر را در مقابله با دشمن داشته باشند در کنار مومنان قرار نمی گیرند و حضور آنها به درد زندگی اجتماعی مسلمانان نمی خورد.
وی اظهار داشت: برخی افراد منافق می خواهند با هر وسیله به مقامی دست پیدا کنند و در سایه آن زندگی خود را بسازند و به امیال و نفسانیات خود برسند و افراد فرصت طلب نیز این دسته افراد بیمار دل را با خود همراه می کنند و با جذب آنها برای نظام و جامعه مشکل آفرین می شوند که دشمن هم از طریق آنها در پی اجرای منویات شوم خود است.
وی گفت: خداوند در قرآن می فرماید، وقتی در جامعه دچار سردرگمی شدید و نتوانستید تصمیم بگیرد به دنبال الگوی حسنه باشد و طبق آیات قرآن حضرت ابراهیم (ع) و پیامبر اسلام (ص) به عنوان الگوی حسنه معرفی شده اند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: در زمان حال نیز رهبر معظم انقلاب، مظهر پیامبر (ص) و حجت امام معصوم در جامعه است و باید از ایشان الگو گرفت.
وی اظهار داشت: اکنون که در مقابل کفار قرار داریم باید همانند حضرت ابراهیم (ع) از آنها برائت جسته و دنباله رو آنها نباشیم زیرا مسائل و مشکلات ما با پیروی از آنها حل نخواهد شد، همچنین در مقابله با دشمنی که می خواهد با ما بجنگد باید مقاوم باشیم و امید به نصرت الهی داشته باشیم.
وی همچنین با اشاره با جایگاه زن در جامعه گفت: زنها و فرزندان در زندگی مشارکت دارند و شریک زندگی به شمار می روند، کار پسندیده ای نیست که برخی کانون خانواده را به خاطر ازدواج مجدد به هم بزنند و به صرف اینکه پیامبر (ص) ازدواج مجدد داشته و اسلام نیز داشتن چهار زن را حلال دانسته است اینگونه رفتار کنند. حلال و حرام برای مرزبندی است نه اینکه هر حلالی را بخواهیم انجام دهیم.
آیت الله علم الهدی افزود: مگر پیامبر برای شهوت رانی با زن 50 ساله ازدواج کرده است؟ اگر در مسئله ازدواج هم پیامبر اسلام (ص) را الگوی خود قرا دهیم هیچ مردی بیشتر از یک زن برای خود نخواهد گرفت.
وی اظهار داشت: قرآن در ابتدای آیه مربوط به تعدد زوجات، شرط رعایت عدالت و انصاف را مورد توجه قرار داده است.
2030 / 6053

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری