طرز تهیه بامیه رمضان


طرز تهیه بامیه رمضان

شیرینی بامیه خوشمزه ماه رمضان برای همه آشناست. همه ما کلی با آن خاطره داریم و وقتی اسمش می آید دلمان ضعف میرود.

طرز تهیه بامیه رمضان
به گزارش فانوس، دلمان میخواهد همان لحظه یک بامیه طلایی پر شربت زیر دندانمان برود و با یک گاز همه شربت فوران کند… خلاصه یک ماه رمضان است و شیرینی هایش: بامیه، زولبیا، باقلوا و گوشفیل. تازه علاوه بر این حلوا هم هست که جای خودش را دارد.

اگر دوست داشته باشید در شیرینی ماه رمضان تنوع ایجاد کنید می توانید از شیرینی های مشابهی که دیگر کشورهای مسلمان دارند هم بهره مند شوید، مثل لگیمات مصری که البته ظاهرا خودشان در زبان عربی به آن زلابیه میگویند.

مواد لازم برای بامیه رمضان

آرد 1 لیوان
آب 1 لیوان
تخم مرغ درشت 2 عدد
کره 50 گرم
شکر 2 قاشق غذاخوری
برای شربت:
شکر 2 لیوان
آب 1 لیوان
گلاب 1/2 لیوان
زعفران دمکرده 2 قاشق غذاخوری
آبلیمو 1 قاشق چایخوری

آب و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیاید و تمام شکر حل شود سپس زعفران، گلاب و آبلیمو را اضافه کنید و پس از 10 دقیقه که جوشید شربت را از روی حرارت بردارید ( در زمان افزودن بامیه شربت باید ولرم باشد).

آب و کره را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید. سپس آرد و شکر را اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا خمیر جمع شود. در ادامه 2 قاشق غذاخوری شربت به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کامل به خورد خمیر برود.

حدود 10 دقیقه خمیر را با حرارت ملایم تفت دهید و مدام هم بزنید تا خمیر بپزد. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و پس از اینکه خمیر خنک شد تخم مرغ ها را به نوبت اضافه و خوب مخلوط کنید تا خمیری نرم و لطیف بدست بیاید.

داخل قابلمه مقدار زیادی روغن بریزید. خمیر را داخل قیف با سر ماسوره دار بریزید و در روغن قیچی کنید. سپس روی حرارت ملایم قرار دهید. بامیه ها را در حین سرخ شدن مرتب به هم بزنید تا به هم نچسبند و یکدست سرخ شوند.

قابلمه را خیلی پر نکنید تا بامیه ها حسابی پف کنند و داخلشان پوک شود. با کم نگه داشتن دمای روغن شیرینی فرم صاف تر و قشنگتری پیدا میکند. قبل از ریختن سری دوم، بگذارید روغن از دما بیافتد و کمی خنک شود. (این نکته خیلی مهم هست.) آنها را روی دستمال حوله ای بچینید تا روغن اضافه گرفته شود.سپس به همان صورت داغ به شربت ولرم اضافه کنید تا شربت را به خود جذب کنند ( حدود 3 دقیقه قرار دادن بامیه در شربت کافی است).

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا