دختران بسکتبالیست ایران در راه فیلیپین با سرمربی مقیم آمریکا


دختران بسکتبالیست ایران در راه فیلیپین با سرمربی مقیم آمریکا

تیم ملی بسکتبال زنان ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا باید به فیلپین سفر کند. این موضوع در پی انتخاب...

طرفداری - بسکتبال زنان ایران پس از انقلاب اسلامی در سال ۵۷ فرصت حضور در میادین بین المللی را پیدا نکرد اما از سال گذشته که فرصت حضور زنان بسکتبالیست باحجاب اسلامی در میادین بین المللی فراهم شد بسکتبال زنان در ایران رونق و شور جدیدی به خود دید.

اکنون پس از چند دهه غیبت در مسابقات بسکتبال زنان آسیا ایران امسال در این رقابت‌ها شرکت می‌کند. کنفدراسیون بسکتبال آسیا میزبانی این تورنمنت را به فیلیپین سپرده است که از کشورهای صاحب قدرت در بسکتبال قاره محسوب می‌شود.

تیم ملی بسکتبال ۳ نفره ایران سال گذشته در مسابقات جهانی ۳ نفره در فیلیپین شرکت کرد و اکنون بخشی از آن تیم در قالب تین ملی بسکتبال ۵ نفره به این کشور جزیره‌ای در شرق آسیا باز می‌گردند.

مسابقات قهرمانی آسیا در دو دسته A و B برگزار می‌شود و بدیهی است که ایران کار را از دسته B آغاز می‌کند البته هنوز مشخص نیست چه تیم‌هایی در دسته B حضور دارند. به طور کلی هر تیمی که برای حضور در این مسابقات ثبت نام کند به دسته B می‌رود اما قدرت‌های بسکتبال زنان آسیا در دسته A قرار دارند.

تیم ملی ایران از ابتدای امسال چند مرحله اردوی آماده سازی برگزار کرده اما این اردوها در حال حاضر تعطیل است. هدایت تیم ملی ایران به یک مربی ایرانی مقیم آمریکا به نام شایسته متشرعی سپرده شده اما زمزمه‌ها از درون تیم ملی حاکی از نارضایتی اهالی بسکتبال از این انتخاب است به طوری که برخی معتقدند حضور در آمریکا به معنای توان فنی یک مربی بسکتبال نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس