شهردار تهران: امسال به جای سفیدبالک، پروانه ها به شهر آمدند


شهردار تهران: امسال به جای سفیدبالک، پروانه ها به شهر آمدند

تهران- ایرنا- شهردار تهران با بیان اینکه به دلیل نزولات جوی و نیز تلاش همکارانمان در شهرداری آلودگی هوا کنترل شد گفت: همین امر باعث شد امسال به جای سفید بالک ها پروانه ها به شهر بیایند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیروز حناچی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از 14 پروژه شهری در منطقه 9 با بیان اینکه ترافیک و آلودگی هوا از جمله مهمترین مشکلات شهر است خاطرنشان کرد: برای کنترل آنها باید منشأ آلودگی و ترافیک را هدف قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه باید برای انجام فعالیت ها در شهر، تعریف جدیدی از کار ارائه شود افزود: لازم نیست برای ارتقای کیفیت زندگی در شهر همه فضاهای شهری را زیر بار ساخت و ساز ببریم.
شهردار تهران تأکید کرد: باید در کاری که به افزایش کیفیت زندگی در شهر نمی انجامد و آلودگی بیشتری به بار می آورد تأمل کنیم.
وی عنوان کرد: استفاده از خلاقیت و نوآوری برای حل مشکلات شهر سیاست عمومی شهرداری تهران است.
حناچی در ادامه با اشاره به افتتاح مرکز نوآوری و فناوری های هوشمند شهری در منطقه 9 اظهارداشت: این یکی از موضوعات بسیار مهم به شمار می رود و جزو شعارهای شورا و شهرداری است.
وی با اشاره به مشکلات دسترسی در منطقه 9 گفت: با بهره برداری پروژه استاد معین تا پایان سال دسترسی از شمال به جنوب در محدوده منطقه 9 راحت تر انجام خواهد شد.

* اجرای 40 پروژه در قالب تهران هوشمند
محمد فرجود رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران نیز در این آیین گفت: در برنامه تهران هوشمند بیش از 40 پروژه در حال اجراست که حوزه نوآوری یکی از محورهای اصلی آن به شمار می رود.
وی با بیان اینکه برخی از حوزه ها مشارکتی است اظهارداشت: یکی از محوری ترین تعامل ها با پارک های فناوری و دانشگاه ها به منظور ارائه نیازمندی های شهر بر مبنای فرآیند منظم از تولید محصول تا ارائه خدمت است.
فرجود با اشاره به اینکه سبد نیازمندی ها و فرصت های شهرداری بسیار متنوع است اضافه کرد: شهرداری و شهر تهران بازار مستعد برای هر نوع خدمت نوآورانه است.
وی خاطرنشان کرد: باید فاصله شهرداری و ارائه کنندگان نوآوری را نزدیک کنیم تا حوزه نوآوری زیست پذیرتر شود.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران ادامه داد: شهر باید بستری برای آزمون سرویس های جدید شود و وظیفه شهرداری هدایت جریان های نوآورانه است.
وی با بیان اینکه مشابه مرکز فناوری های منطقه 9 در مناطق دیگر و با همکاری دانشگاه های امیرکبیر، شهید بهشتی و تهران نیز انجام خواهد شد افزود: باید بخشی از شهر تهران را به جریان های نوآور بخش خصوصی بسپاریم.
به گزارش ایرنا بخشی از 14 پروژه ای که امروز افتتاح شد شامل یک بوستان 4500 متری، مرکز کسب و کارهای شهری با هدف استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه فناوری اطلاعات، مرکز فناوری های هوشمند شهری، اندیشه سرای عبدالکریم قریب و مقبره الشهداست.
گفته می شود مرکز کسب و کارهای شهری نخستین نوع از این مرکز در ایران است که حوزه ای عملیاتی در اقتصاد و کسب و کار به شمار می رود.
مرکز فناوری های هوشمند شهری که در حوزه ایجاد و شناخت کسب و کارهای مدیریت شهری از طریق فناوری اطلاعات فعالیت می کند با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و دانشگاه شریف ایجاد شده است.
هزینه 14 پروژه بهره برداری شده منطقه 9 تهران 40 میلیارد تومان ذکر شده است.

تهرام/9353/ 1008

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس