یک حلقه مار و یک قلاده توله گرگ در رباط کریم به طبیعت بازگشت


یک حلقه مار و یک قلاده توله گرگ در رباط کریم به طبیعت بازگشت

تهران- ایرنا- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم گفت: یک حلقه مار و یک قلاده توله گرگ توسط ماموران آتش نشانی به ماموران یگان حفاظت این اداره تحویل شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا عطائی در این باره گفت: روز گذشته در پی تماس ماموران آتش نشانی مبنی بر زنده گیری یک حلقه مار پلنگی و یک قلاده توله گرگ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره سریعا به محل مراجعه کرده و این حیوانات را تحویل گرفتند.
وی افزود: مار پلنگی و نیز توله گرگ که به علت رفتار نادرست و ضرب و شتم عده ای از افراد بی ملاحظه در وضعیت نامطلوبی از نظر سلامتی قرار داشتند، سریعا جهت انجام امور درمانی به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شدند.
عطائی ضمن قدردانی از تلاش های پرسنل آتش نشانی شهرستان در جهت نجات جانداران مذکور از شهروندان خواست در صورت مشاهده و مواجهه با چنین مواردی ضمن خودداری از آسیب رساندن و هرگونه درگیری با حیات وحش نسبت به اطلاع رسانی موضوع به ادارات ذیربط اقدام کرده تا علاوه بر حفظ سلامتی خود از وارد شدن هر گونه آسیب به حیات وحش منطقه نیز جلوگیری به عمل آید.

** شناسایی 2 واحد تولیدی آلاینده در قلعه میر بهارستان
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان از پایش واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی واقع در شهرک قلعه میر این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: نیروهای این اداره در راستای وظایف سازمانی و در ادامه گشت و پایش های مستمر خویش، اقدام به بررسی وضعیت زیست محیطی واحدهای مستقر در شهرک قلعه میر نمودند که مشاهده دود ناشی از یک مورد پسماندسوزی منجر به شناسایی یک واحد تولید درب چوبی و ابلاغ اخطاریه به دلیل عدم مدیریت پسماند و تخلف از قوانین زیست محیطی به این واحد شد.
شیدا اکار با اشاره به شناسایی یک واحد بلورسازی در ادامه گشت صورت گرفته، افزود: این واحد شناسایی شده بدون بکارگیری سیستم های کنترلی و عدم مدیریت پسماند، اقدام به فعالیت در شهرک قلعه میر نموده لذا باتوجه به محرز بودن آلودگی، برای این واحد اخطاریه زیست محیطی به منظور رعایت شروط زیست محیطی صادر شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان در پایان خاطر نشان کرد: تمامی واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی ملزم به رعایت استانداردها و قوانین محیط زیست بوده و هرگونه تخلف از قوانین منجر به دریافت اخطاریه از سوی این اداره شده که عدم توجه به اخطاریه های ابلاغی، پیگیری های قضایی را به دنبال خواهد داشت.

**پلمب یک کارگاه آلاینده در شهرستان پیشوا
رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پیشوا از تعطیلی و توقف فعالیت یک واحد غیر مجاز آسیاب ضایعات پلاستیکی در روستای پلنگ دره این شهرستان خبر داد و گفت: این واحد غیر مجاز به دادگاه معرفی و پس از سیر مراحل قانونی بعلت آلودگی و عدم رعایت ضوابط استقرار در دادگاه بدوی شهرستان و تجدید نظر استان تهران از بابت اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و ایجاد آلودگی محیط زیست به پرداخت سی و پنج میلیون ریال جزای نقدی به جایگزینی از تحمل دو ماه حبس تعزیری محکوم گردید.
امامعلی یگان زاده افزود: پس از محرز شدن آلایندگی واحد مذکور با استناد به مواد 11و 12 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و ماده 12 قانون هوای پاک اقدام به پلمب آن واحد شد.

**اجرای نخستین گشت شبانه محیط زیست شهرستان اسلامشهر
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از اجرای نخستین مرحله گشت شبانه در سال 98 خبر داد و گفت: در جریان این گشت که در مسیر اتوبان تهران- قم منتهی به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به منظور شناسایی و برخورد با واحدهای مولد بوی نامطبوع و ضایعات سوزی ها انجام گردید دو مورد ضایعات سوزی مشاهده شد که بلافاصله توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست اسلامشهر مهار گردید.
الهه بیگی افزود: همچنین به منظور بررسی وضعیت انتشار بو در اطراف کشتارگاه های مستقر مسیر اتوبان بازدید بعمل آمد که موردی دال بر آلودگی مشاهده نگردید.
بیگی در پایان اظهار داشت: مجدانه پیگیر واحدهای مولد بوی نامطبوع مسیر اتوبان تهران- قم و شهرک واوان هستیم و با متخلفین وفق قوانین و مقررات جاری سازمان برخورد و در صورت لزوم ضمن ارجاع پرونده به مراجع قضایی از کار و فعالیت آنها ممانعت بعمل خواهد آمد.
تهرام/8138//6139

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید