برنامه های گرامیداشت سوم خرداد در آذربایجان شرقی اعلام شد


برنامه های گرامیداشت سوم خرداد در آذربایجان شرقی اعلام شد

تبریز-ایرنا- دبیر ستاد گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در آذربایجان شرقی برنامه های این ستاد در استان را اعلام کرد و گفت: به این مناسبت چندین برنامه فرهنگی، ورزشی، سیاسی و عقیدتی اجرا می شود.

سردار اصغر عباسقلی زاده روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه برنامه ها گرامی داشت آزاد سازی خرمشهر از اول تا چهارم خرداد برگزار می شود، افزود: این برنامه ها با هماهنگی و برگزاری جلسات مختلف و متعدد بین دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح و تشکل های مردمی استان تدوین و ارایه شده است.
وی، برگزاری همایش بازخوانی کارکرد رسانه ها در دوران دفاع مقدس، سلسله کارگاه های تاریخ شفاهی دفاع مقدس، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان در سپاه عاشورا، عطرافشانی گلزار شهدا و میثاق با شهیدان در قالب دیدار با خانواده های معظم شهدا، برپایی نمایشگاه ویژه آزادسازی خرمشهر در مصلای اعظم تبریز و برگزاری همایش فاتحان و مدافعان خرمشهر در استانداری آذربایجان شرقی و تجلیل از رزمندگان آن دوران را از جمله برنامه های طراحی شده برشمرد.
عباسقلی زاده ادامه داد: برگزاری مراسم شب خاطره و رونمایی از کتاب سرای انقلاب در مسجد مقبره تبریز، تهیه و تولید مستندهای رادیویی و تلویزیونی، ارایه خدمات و ویزیت رایگان توسط نیروهای مسلح، همایش دشمن شناسی از منظر امیرالمومنین(ع)، برگزاری مسابقات فوتسال جام رمضان ویژه دانش آموزان و مسابقه کتاب خوانی و برپایی کارگاه های ادبی و هنری با موضوع ' ما پیروزیم' از دیگر برنامه های ستاد گرامیداشت سوم خرداد در استان است.
وی از سوم خرداد به عنوان روز فراموش ناشدنی و سرنوشت ساز در دوران هشت سال دفاع مقدس نام برد و اظهار داشت: این دوران یادآور رشادت ها، فداکاری ها و ایثارگری های آحاد مردم و رزمندگان است که مدت هشت سال در برابر استکبار شرق و غرب ایستادگی کردند.
عباسقلی زاده به پشتیبانی 45 کشور از ارتش بعث عراق و اسیرگیری اتباع 18 کشور در قالب ارتش عراق در طول دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان دهنده مظلومیت و حقانیت ایران اسلامی است که درگیر جنگ نیابتی از سوی آمریکا برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی شده بودند.
وی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس در حقیقت جنگ جهانی سوم علیه ایران بود که جمهوری اسلامی به تنهایی در برابر نظام سلطه شرق و غرب اتفاق افتاد، اما مردم با بصیرت ایران با تبعیت از ولی فقیه زمان و همت و رشادت های بی نظیر اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد و این افتخاری عظیم است که برای همیشه تاریخ باقی خواهد ماند.
3038/3071

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش