افشای میزان خسارت به تاسیسات نفتی عربستان در عملیات پهپادی انصارالله+ عکس


افشای میزان خسارت به تاسیسات نفتی عربستان در عملیات پهپادی انصارالله+ عکس

شبکه خبری الجزیره با انتشار تصاویر ماهواره‌ای میزان خسارت وارده بر تاسیسات نفتی عربستان پس از حمله پهپاد های انصارالله را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری شبکه الجزیره چندین تصویر ماهواره‌ای از میزان خسارت‌های وارده به ایستگاه شماره ۸ پمپاژ نفت عربستان در شرکت آرامکو که توسط پهپادهای یمن مورد هدف قرار گرفته بود را منتشر کرد.

این تصاویر که یک روز پس از حمله گرفته شده، میزان خسارت‌های وارده به ایستگاه شماره ۸ در خط لوله شرق به غرب را که نفت عربستان را از حوزه های منطقه شرقی تا بندر ساحل غربی این کشور انتقال می داد، نشان می‌دهد. این ایستگاه در فاصله ۷۹ کیلومتری از استان عفیف به غرب از ریاض واقع شده است.

افشای میزان خسارت به تاسیسات نفتی عربستان در عملیات پهپادی انصارالله+ عکس

تصاویر هم چنین شکستگی در خط لوله نفتی به طول ۴ متر و نشت نفتی به مساحت هزار متر مربع را در روز بعد نشان می‌دهد. همچنین تصاویر مشخص می‌کنند که این حمله به طور مستقیم و دقیق انجام شده است.

بر اساس گزارش یک تیم تحلیل تصاویر ماهواره ای، مقایسه تصویری که درروز ۱۵ مه از این تاسیسات در دست است، با تصویری که چند روز قبل از حادثه گرفته شده، نشان می‌دهد که شکستگی‌های خط لوله نفتی آن به حدود ۴ متر می‌رسد. ه مانطور که نشت سنگین نفت خام در امتداد مساحت هزار متر مربع تا صبح روز بعد از حمله، در تصاویر مشخص است.

تحلیل تصاویر ماهواره ای نشان داد که حمله هوایی پهپادهای لوله ها را تنها در محدوده ۱۱ متر مربع هدف گرفتند و این محدوده نسبت به مساحت عمومی ایستگاه شماره ۸ که به ۱۱۵ هزار متر مربع می‌رسد بسیار باریک است.

افشای میزان خسارت به تاسیسات نفتی عربستان در عملیات پهپادی انصارالله+ عکس

این مساله به این معناست که این حمله دقیق و حساب شده بود تا بدون آسیب رساندن به تاسیسات اداری و مسکونی اطراف، دقیقاً خط لوله را مورد هدف قرار بدهد.

بیشتر بخوانید:

آتش‌سوزی در تأسیسات نفتی عربستان بعد از حمله یمن +فیلم

حمله پهپادی به بزرگترین پایانه صادرات نفت عربستان/ آیا نیروهای یمنی می‌توانند فروش نفت عربستان را متوقف کنند؟

در جریان تحلیل تصاویر ماهواره‌ای که الجزیره به دست آورده، یک عملیات جمع آوری اطلاعات با منبع نامعلوم کشف شده که عملیات ماهواره‌ای خود را در منطقه الدوادمی و ینبع در امتداد خط لوله نفتی مورد هدف، انجام می دادند، این اتفاق از روز ۳ تا ۱۳ مه یعنی قبل از حمله انصارالله به تاسیسات عربستان صورت گرفته است.

افشای میزان خسارت به تاسیسات نفتی عربستان در عملیات پهپادی انصارالله+ عکس

با توجه به این حمله، اکنون حدود یک چهارم ذخایر نفتی جهان در معرض تهدید است و با این دقت و گستردگی دوراز انتظار این حمله به لوله های نفت عربستان، تردیدها نسبت به حملات پیشین جریان انصارالله به فرودگاه ابوظبی و دبی و شرکت آرامکو عربستان کم رنگ تر شده است.

جریان انصارالله روز سه شنبه گذشته از اجرای چندین حمله توسط پهپادهای مجهز به موشک‌های انفجاری به تاسیسات حیاتی عربستان در استان‌های الدودامی و عفیف از منطقه ریاض خبر داد و تاکید کرد که این حملات منجر به توقف کامل خط نفتی در این منطقه شده است. عربستان نیز به این حملات اذعان کرد، اما جزئیات خسارات وارده به این تاسیسات را فاش نکرد.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022