بهره‌برداری از سیستم قطع گاز کشور برای اولین بار توسط شرکت گاز لرستان


بهره‌برداری از سیستم قطع گاز کشور برای اولین بار توسط شرکت گاز لرستان

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: برای اولین بار در سطح کشور توسط شرکت گاز استان لرستان سیستم قطع اتوماتیک گاز در زمان زلزله نصب و راه اندازی گردید.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، غلامرضا لطفعلیان در این رابطه گفت : شرکت گاز لرستان با اجرا نمودن شبکه گسترده گاز رسانی بستر مناسبی برای تأمین آسایش هم استانی های عزیز را فراهم نموده ولی لازم است در کنار این آسایش مخاطرات ناشی از گاز طبیعی را شناسایی و آنها را کنترل نمائیم.
زلزله خیز بودن استان
وی افزود :با توجه به زلزله خیز بودن استان و اینکه نشت گاز و حریق از پیامد های احتمالی زلزله است که در صورت بروز، خسارت قابل توجهی را می تواند موجب شود لذا شرکت گاز استان لرستان با هدف به حداقل رساندن مخاطرات ناشی از زلزله در شبکه گاز رسانی و در راستای سیاست‌های کلی شرکت ملی گاز ایران، به عنوان اولین شرکت در سطح شرکت ملی گاز ایران اقدام به نصب و راه اندازه سیستم شتاب سنج و لرزه نگار جهت قطع اتوماتیک گاز بصورت پایلوت در ایستگاه تقلیل فشار علوم پزشکی استان نمود.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان بیان کرد :با نصب این سیستم سنسورهای لرزه نگار به صورت پیوسته اقدام به اندازه گیری ارتعاشات زمین نموده و در هنگام وقوع زلزله به صورت خودکار اقدام به قطع جریان گاز شیر های خروجی ایستگاه می نماید و از نشتی گاز و وقوع انفجار جلوگیری می شود.
هزینه راه اندازی هر ایستگاه دو میلیارد ریال می باشد
وی عنوان کرد:هزینه راه اندازی هر ایستگاه دو میلیارد ریال می باشد که اگر بتوانیم در سطح کل استان اجرا نماییم هزینه ای بالغ بر ٣٧٠ میلیارد ریال باید در نظر گرفت.
مدیر عامل شرکت گاز لرستان گفت : لازم به توضیح است بین شرکت ها گاز استانی تنها شرکت گاز استان تهران اقدام به نصب تجهیزات مذکور بر روی ایستگاه های TBS نموده است ولی هنوز راه اندازی نشده است.
46
کد خبر 1262104

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان