لایروبی اروندرود توسعه گردشگری آبی در آبادان وخرمشهر را به دنبال دارد


لایروبی اروندرود توسعه گردشگری آبی در آبادان وخرمشهر را به دنبال دارد

آبادان - ایرنا - معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مذاکرات امیدوار کننده ای در زمینه لایروبی اروندرود بین ایران و عراق آغاز شده که تحقق آن توسعه گردشگری آبی در آبادان و خرمشهر را به دنبال خواهد داشت.

قدرت الله طمیمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:لایروبی اروندرود ضمن توسعه گردشگری دریایی می تواند بستر مناسبی برای تردد شناورهای تجاری و افزایش صنعت توریسم دریایی در منطقه فراهم کند.
وی توسعه تجارت، سفر و گردشگری دریایی در منطقه آزاد اروند را مستلزم توجه به لایروبی رودخانه اروند دانست و گفت: گردشگری از راهبردهای سازمان منطقه آزاد اروند برای توسعه همه جانبه است و این مهم در دستور کار منطقه آزاد اروند قرار دارد.
طمیمیان همچنین در خصوص شناورهای غرق شده در اروندرود گفت: اغلب کشتی های مغروقه در مرز ایران قرار داشته که تاکنون بخش عمده ای از آنها پاکسازی شده است.
وی با بیان استعدادهای گردشگری منطقه آزاد اروند به ویژه در بخش گردشگری دریایی افزود: گردشگری دریایی در آبادان و خرمشهر می تواند با برنامه ریزی مناسب، در یک بازه زمانی به قطب ورود گردشگر در خوزستان و کشور تبدیل شود.
معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند به دلیل وجود رودخانه های قابل کشتیرانی در سطوح مختلف به خصوص کشتی های تفریحی در سه رودخانه اروند، کارون و بهمنشیر یکی از مناطق پرآب آزاد کشور محسوب می شود.
طمیمیان تصریح کرد: با بهره گیری از استعدادهای بالقوه گردشگری دریایی این منطقه و فراهم کردن تحقق آنها گردشگری و در پی آن اقتصاد منطقه آزاد اروند بیش از پیش رونق می گیرد.
وی افزود: یکی از ظرفیت های بالقوه توسعه گردشگری در کشور ایران٬ دریا و ساحل است که هم ابعاد گسترده ای برای سرمایه گذاری دارد و از جذابیت بالایی برای رونق صنعت پردرآمد گردشگری برخوردار است.
معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: گردشگری دریایی به عنوان یک پتانسیل بالقوه موجود در منطقه، راهکار ایجاد اشتغال در شهرستان های آبادان و خرمشهر است.
با توجه به اینکه تنها رودخانه قابل کشتیرانی کشور اروندرود است، یکی از توافقات در سفر اسفندماه پارسال دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به کشور عراق لایروبی اروند رود بود.
اروندرود یکی از رودهای پهناور جنوب غربی ایران در استان خوزستان است. این رودخانه از ریزش رودهای دجله و فرات و بعد از آن کارون پدید آمده است. این رودخانه با حدود 190 کیلومتر امتداد در نهایت به خلیج فارس می‌ریزد.
نشست مشترک هماهنگی 2 کشور ایران و عراق به منظور بررسی مسائل و جزئیات فنی مربوط به لایروبی مشترک اروندرود روز یکشنبه در بندر خرمشهر برگزار شد.
7104/6068

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی