انجام کاوش باستان‌شناسی در گورستان تاریخی سرند ورزقان


انجام کاوش باستان‌شناسی در گورستان تاریخی سرند  ورزقان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از انجام کاوش باستان شناسی و نجات‌بخشی در بخشی از گورستان تاریخی سرند شهرستان ورزقان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی آبدار با اشاره به انجام کاوش باستان شناسی در بزرگراه خواجه به ورزقان در حوزه روستای سرند، گفت: نظر به این‌که طی عملیات عمرانی پاییز ۹۷ در بزرگراه خواجه به ورزقان، حوزه روستای سرند، در گورستان تاریخی این روستا تعدادی اشیا تاریخی کشف شد، عملیات مذکور توسط اداره کل میراث فرهنگی استان متوقف و بررسی منطقه تاریخی آغاز شد.

وی تشریح کرد: با توجه به مصوبه شورای فنی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص کاوش اضطراری گورستان تاریخی سرند، موضوع کاوش در دستور کار قرار گرفته و با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، عملیات کاوش آغاز شد.

وی به قدمت اشیای کشف شده اشاره کرد و گفت: با توجه به یافته های اولیه در این مکان تاریخی، قدمت اشیا کشف شده به هزاره اول پیش از میلاد برمی‌گردد. ولی اعلام نظر قطعی در این خصوص بعد از انجام اقدامات پژوهشی از سوی هیات باستان شناسی صورت خواهد گرفت.

آبدار در پایان اظهار کرد: عملیات کاوش اضطراری با مشارکت تیمی متشکل از باستان شناسان زبده اداره کل میراث فرهنگی استان به سرپرستی "حسین اسماعیلی عتیق" به منظور مطالعه منطقه و قبور کشف شده آن منطقه در راستای شناخت هر چه بیشتر فرهنگ و تمدن اقوام و سکونتگاه های آنها در ادوار مختلف تاریخی در حال اجراست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها