برگزاری سه دادگاه جرایم اقتصادی/دستور رییس جمهور برای تسهیل سرمایه گذاری و...


برگزاری سه دادگاه جرایم اقتصادی/دستور رییس جمهور برای تسهیل سرمایه گذاری و...

اعلام نتایج قرعه‌کشی دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان، آخرین وضعیت شهرستان سیل زده آق‌قلا از زبان نماینده مردم گرگان، دومین‌ جلسه دادگاه «محمدهادی رضوی» و 30 متهم بانک سرمایه، سومین جلسه رسیدگی به اتهامات «جعبه سیاه» پرونده بابک رنجانی، هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده، انتقاد یک عضو ارشد مجلس نمایندگان...

به گزارش ایسنا، نتایج قرعه‌کشی دیدار جمعی از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اعلام شد. هر ساله و در ایام ماه مبارک رمضان جمعی از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار می‌کنند و در این دیدارها، تعدادی از دانشجویان به نمایندگی از جمع به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره مسائل مختلف کشور در محضر رهبر فرزانه انقلاب می‌پردازند.

برگزاری سه دادگاه جرایم اقتصادی/دستور رییس جمهور برای تسهیل سرمایه گذاری و...

رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی دستور داد تا برای تسهیل فرآیند سرمایه گذاری داخلی و خارجی و رفع موانع آن به ویژه در زمینه مقررات زاید و دست و پاگیر و غیرضرور و جذب سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور و همچنین واگذاری بنگاه های اقتصادی به بخش غیردولتی به طور جدی تسریع نمایند.

برگزاری سه دادگاه جرایم اقتصادی/دستور رییس جمهور برای تسهیل سرمایه گذاری و...

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با تشریح آخرین وضعیت شهرستان سیل زده آق‌قلا اظهار کرد: اکنون وضعیت در استان تحت کنترل است. تاکنون گزارشی از شیوع بیماری خاصی نداشته‌ایم. امیدواریم دولت نیز در تدارک نیازهای اولیه مردم سیل زده کوتاهی نکند.

محمود بهمنی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به صحبت‌های اخیر معاون اول رئیس جمهور در خصوص اعلام نظر کارشناسان درباره‌ انتخاب بین دو راهکار کوپنی و قیمت آزاد در شرایط فعلی گفت:می‌توان مشکل را به صورت مقطعی با کوپنی کردن کالاها آن هم با هدف رساندن کالاها به دست اقشار ضعیف حل کرد این مسکن موقتی است ولی به طور کلی برگشت به سیستم کوپنی جواب نمی‌دهد باید فشار بر روی تولید باشد و به سمت افزایش ظرفیت تولید حرکت کرد.

جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور به ریاست دوره‌ای سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی برگزار شد. در این جلسه مهدی مقدری دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ریاست دوره‌ای جدید این شورا را بر عهده داشت و پارلمان اصلاحات توسط شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بررسی شد.

برگزاری سه دادگاه جرایم اقتصادی/دستور رییس جمهور برای تسهیل سرمایه گذاری و...

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز گفت: من به دنبال جنگ نیستم. اما وقتی وضعیتی مانند وضعیت ایران وجود دارد، نمی‌توان به آن‌ها اجازه داد که تسلیحات هسته‌ای داشته باشند، نمی‌توان اجازه وقوع چنین چیزی را داد. وی با بیان این که از جنگ رویگردان است اظهار کرد:کسی نیستم که با ایران وارد جنگ شود.

سیدحسین موسویان، دیپلمات پیشین کشورمان هم در پاسخ به کسانی که از احتمال جنگ می‌گویند، گفت: من مکرراً در چند ماه گذشته نوشته و گفته‌ام که شخص ترامپ، اکثریت کنگره و مردم و رسانه‌ها و اندیشکده‌ها و مراکز علمی آمریکا، سایر قدرت‌های جهانی و اکثریت قاطع کشورهای جهان با جنگ مخالف هستند و از این رو در مقطع فعلی جنگی در کار نیست. اما باید بدانیم که جبهه بولتون و نتانیاهو در چارچوب طرح دو مرحله‌ای با ابعاد هشت گانه‌ای که گفتم، برای کشاندن ترامپ به دام جنگ با ایران تلاش خواهد کرد.

آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا هم با انتقاد از سیاست‌های دولت ترامپ درقبال کشورمان گفت که این رویکرد دولت موجب افزایش تنش با ایران شده است.

برگزاری سه دادگاه جرایم اقتصادی/دستور رییس جمهور برای تسهیل سرمایه گذاری و...

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اتهامات محمدهادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر پرونده بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد. در این جلسه نماینده دادستان خطاب به محمد هادی رضوی گفت: درست است که پرونده بانک خرده‌ای از اتهامات شماست، اما آقای رضوی شما متهم خرد نیستید. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قرارداد مشارکت مدنی کاملاً موضوعیت داشته، بیان کرد: پاسکاری بین متهم رضوی و آقای امامی برای غارت بانک به این شکل است که آقای رضوی از بانک مصوبه می‌گیرد و وثیقه وی ۳۰ درصد تعیین می‌شود که در ادامه به بانک سرمایه نامه می‌زند و می‌گوید که جای وثیقه از من پول بگیرید. در نهایت همزمان با اذان ظهر قاضی مسعودی مقام ختم این جلسه رسیدگی را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی رسیدگی فردا -سه‌شنبه- ساعت ۹ صبح است.

امروز همچنین هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور با حضور هیات عالی قضایی، وکلای مدافع، نمایندگان جمعی از شکات و سهامداران و اصحاب رسانه و مطبوعات و به ریاست قاضی منصوری در مشهد برگزار شد.

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات علیرضا زیبا حالت منفرد معروف به «جعبه سیاه» پرونده بابک رنجانی هم به ریاست قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادسرای انقلاب اسلامی برگزار شد.

برگزاری سه دادگاه جرایم اقتصادی/دستور رییس جمهور برای تسهیل سرمایه گذاری و...

رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضائی با بیان اینکه افزایش اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی و اطمینان از کارآمدی آن موجب تقویت امنیت و اقتدار ملی خواهد شد، این امر را در گرو خدمت رسانی مطلوب دانست و خطاب به مسئولان و مدیران دستگاه قضائی در سراسر کشور خاطرنشان کرد: این گفته که قطعاً نیمی از میان مراجعان به دستگاه قضائی، ناراضی خواهند بود شاید خیلی دقیق نباشد چون اگر حکم براساس عدالت و حق صادر شود، حتی محکوم علیه هم در خلوت و وجدان خود می‌داند که حکم حق علیه او صادر شده است؛ لذا اگر سمت و سوی ما به آنچه مقتضای عدل و حق است، گرایش داشته باشد و تمام زوایای یک موضوع را در رسیدگی‌ها مدنظر قرار دهیم، بی تردید رضایت همه اطراف دعوا فراهم خواهد شد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای امروز (دوشنبه) سی ام اردیبهشت ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!