رسیدگی به شکایات از مدارس غیردولتی تا 10 روز/ اولیا باید از میزان شهریه مصوب مطلع شوند


رسیدگی به شکایات از مدارس غیردولتی تا 10 روز/ اولیا باید از میزان شهریه مصوب مطلع شوند

بطحایی گفت: شهریه تعیین شده برای مدارس غیردولتی حتما باید اطلاع رسانی دقیق شود تا اولیا از میزان شهریه مصوب مطلع شوند.

رسیدگی به شکایات از مدارس غیردولتی تا 10 روز/ اولیا باید از میزان شهریه مصوب مطلع شوند

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در آیین رونمایی از سامانه ثبت شکایات و تلفن گویای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌­های مردمی که صبح امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط امروز که جامعه با مشکلات اقتصادی مواجه است، همکاران ما در مدارس غیردولتی همراهمان هستند و از آن‌ها تشکر می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی منشا آثار مثبتی در نظام تعلیم و تربیت بودند، گفت: امروز خوشبختانه دو سامانه بسیار مهمی که پاسخگویی خوبی برای مردم دارد، افتتاح شد و اولیا می‌توانند شکایات خود را به مسئولان برسانند.

امکان ثبت شکایات در سامانه سازمان مشارکت‌ها

بطحایی با اشاره به اینکه در سامانه سازمان مشارکت‌ها امکان ثبت شکایات وجود دارد، گفت: اولیایی که به هر دلیل از مدرسه فرزندشان شکایت دارند می‌توانند شکایت خود را در این سامانه ثبت کنند و بنده خودم هم آن را رسیدگی می‌کنم و باید تا ۱۰ روز به این شکایت پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: سامانه ۴۳۱۷ برای ثبت شکایات مردمی از طریق تلفنی است و اولیای شهرستانی برای استفاده از این سامانه کد ۰۲۱ هم در ابتدای این شماره اضافه کنند.

پوستر شهریه باید در معرض دید خانواده‌ها قرار گیرد

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر کارکرد دقیق سامانه‌های به کار گرفته شده، گفت: شهریه تعیین شده برای مدارس غیردولتی حتما باید از طریق این پرتال‌ها اطلاع رسانی دقیق شود تا اولیا از میزان شهریه مصوب مطلع شوند، همچنین مدارس موظف هستند پوستر شهریه را در معرض دید خانواده‌ها قرار دهند و ناظران حتما باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

بطحایی تصریح کرد: امیدوارم موسسان مدارس غیردولتی با درک شرایط اقتصادی همراهی کنند و از اخذ وجوه اضافی تحت هر عنوانی خودداری کنند، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که حتی با دلایل موجه از اولیا هزینه اضافی دریافت شود.

وی ادامه داد: تیم‌هایی که با اطلاع قبلی یا بدون اطلاع قبلی از مدارس غیردولتی بازدید می‌کنند حتما موارد مذکور را مورد توجه قرار دهند تا مردم از مدارس ناراضی نباشند و احساس نکنند در حق آن‌ها اجحاف شده است.

وزیر آموزش و پرورش درباره باقی مانده پرونده‌ها در شورای نظارت گفت: از شورای نظارت می‌خواهم که جدول زمان بندی تهیه شود و ظرف دو تا سه ماه آینده پرونده‌های باقی مانده از سال‌های قبل تعیین تکلیف شوند، امکانات و اختیارات و منابع هم مشخص شود تا پرونده‌های قبلی به صفر برسد.

وضعیت مدارس غیردولتی نگران کننده است

در ادامه میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: هر نماینده در برابر تمام ملت ایران مسئول است و برای سامانه و سایر نظارت‌ها از آقای وزیر تشکر می‌کنم، اما روز شنبه از تعدادی از مدارس غیردولتی بازدید شده و وضعیت نگران کننده است که امیدواریم حوادثی مانند زاهدان و تاکستان در پایتخت ایجاد نشود.

وی ادامه داد: در شورای نظارت مواردی وجود دارد که شخصی از سال ۹۳ تخلف کرده است و هنوز فرصت رسیدگی به تخلف وی بهخ و هنوز حکم صادر نشده است که باید تکلیف پرونده‌های قبلی مشخص شود.

میرزاده اظهار کرد: با این وضعیتی که در مدارس غیردولتی وجود دارد، فکر نمی‌کنم فقط فعالیت سامانه کمک کننده باشد، برخی در روز روشن مقابل ادارات آموزش و پرورش آشکارا تخلف می‌کنند البته آقای وزیر برای جلوگیری از تخلفات مدارس غیردولتی محکم وارد شد، اما تدابیر به گونه‌ای بود که تنها ماند و به آنها عمل نشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: انتظار داریم دستوراتی که آقای وزیر دارند عملیاتی شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج