دانشگاه حکیم سبزواری؛ میزبان دانشجویان روزه‌دار افغانستانی


دانشگاه حکیم سبزواری؛ میزبان دانشجویان روزه‌دار افغانستانی

کانون خبرنگاران نبأ ــ ضیافت افطاری ویژه دانشجویان اتباع افغانستانی دانشگاه حکیم سبزواری با حضور مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه حکیم سبزواری، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی، مدیر فرهنگی و اجتماعی، معاون فرهنگی نهاد رهبری و استقبال پررنگ دانشجویان اتباع این دانشگاه شب گذشته، 29 اردیبهشت در سبزوار برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجواد خاتمی، مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه حکیم سبزواری در این مراسم گفت: مردم افغانستان در دوران جنگ و دفاع از حرم اهل بیت(ع) نقش مؤثری داشتند.

دانشگاه حکیم سبزواری؛ میزبان دانشجویان روزه‌دار افغانستانی

حجت‌الاسلام خاتمی بر ضرورت تقویت همکاری و همدلی میان ایران و افغانستان، با توجه به اشتراکات دیرین و ماندگار دو کشور تأکید کرد و افزود: تحکیم این مهم تقویت‌کننده وحدت جهان اسلام است.
رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه حکیم سبزواری گفت: دشمنان از اتحاد کشورهای اسلامی و وحدت دو کشور دوست و همسایه ایران و افغانستان احساس هراس دارند و با توطئه در پی ایجاد اختلاف هستند اما بصیرت نخبگان، جوانان و مردم دو کشور دسیسه استکبار را خنثی کرده است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) درخصوص تکریم مهاجرین کشور افغانستان ادامه داد: دانشگاه حکیم سبزواری در راستای اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی با ملت بزرگ افغانستان، حمایت خود را بیش از پیش از دانشجویان تبعه افغانستان خواهد داشت و به حضور این عزیزان در دانشگاه افتخار می‌کنیم. دانشگاه حکیم سبزواری؛ میزبان دانشجویان روزه‌دار افغانستانی

در ادامه گلعلی رمضانی، نماینده دانشجویان اتباع خارجی در سخنانی با تشکر از برگزاری ضیافت ویژه دانشجویان اتباع افغانستانی گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و یکپارچگی هستیم زیرا دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی از هیچ فریب و فتنه‌ای در راستای تفرقه‌افکنی میان امت اسلامی فروگذار نیستند.

نماینده دانشجویان اتباع دانشگاه حکیم سبزواری افزود: وحدت میان دو ملت ایران و افغانستان نشانه اعتقادات و باورمندی ناشی از آموزه‌های اسلامی است.

وی افزود: ما به عنوان دانشجویان مسئول و آگاه و معتقد به اعتقادات دینی و اخلاقی با درک واقع‌گرایانه از اوضاع و شرایط بین‌المللی و شناخت سیاست‌های فتنه‌انگیزانه دشمن باید به این نکته توجه داشته باشیم که وحدت و یکپارچگی میان ملت‌های مسلمان اولویت اصلی امت‌های اسلامی است. دانشگاه حکیم سبزواری؛ میزبان دانشجویان روزه‌دار افغانستانی

رمضانی خاطرنشان کرد: گذشته تاریخی دو کشور ایران و افغانستان بیانگر دردهای مشترک، زبان، دین، مذهب و فرهنگ مشترک است.

یادآور می‌شود، این مراسم به همت بسیج دانشجویی، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، مدیریت فرهنگی و اجتماعی و مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی برگزار شد.

همچنین هم اکنون حدود ۲۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه حکیم سبزواری در حال تحصیل هستند و این دانشگاه قصد دارد تعداد دانشجویان خارجی خود را تا پایان امسال به بیش از دو برابر افزایش دهد.

علی‌اکبر ملکی

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی