شناخت و فهم لازمه آگاهی‌های قرآن و نهج‌البلاغه


شناخت و فهم لازمه آگاهی‌های قرآن و نهج‌البلاغه

گروه اندیشه ـ احمدرضا آذربایجانی در نشست تخصصی «اندیشه ورزی در نهج البلاغه و معارف علوی» گفت: آگاهی‌هایی که در نهج‌البلاغه و قرآن وجود دارد برای شناخت و فهمیدن است و لزوماً دانستنی نیست.

شناخت و فهم لازمه آگاهی‌های قرآن و نهج‌البلاغه

به گزارش ایکنا؛ نشست تخصصی «اندیشه‌ورزی در نهج البلاغه و معارف علوی» شب گذشته، 29 اردیبهشت، با حضور احمدرضا آذربایجانی در غرفه خانه کتاب برگزار شد.

آذربایجانی در این نشست با اشاره به اندیشه‌ورزی گفت: اندیشه‌ورزی به چالش کشیدن اندیشه در یک موضوع است که سبب شناخت، نسبت به موضوع مورد نظر می شود.

وی ادامه داد: اندیشه‌ورزی در کارگاه اندیشه، به معنی با هم اندیشیدن است. در واقع فرآیند تعامل و گفت وگویی در آن حاکم بوده و اعضا حرف های همدیگر را گوش می دهند. یکی از نکات مهم در کارگاه اندیشه‌ورزی، ارزشیابی است که تسهیل گر متوجه می شود چه کسانی توانسته اند موضوع مورد نظر را دریافت کرده و ارائه دهند.

وی تصریح کرد: ذهن اندیشه ورز دارای سه ویژگی بنیادی شامل جامعیت، تعمق و انعطاف پذیری است. بنابراین طرح سوالات مناسب برای اندیشه‌ورزی آغاز راه است، که باید با چیدمان واژگانی مناسب صورت گییرد.

آذربایجانی ادامه داد: آگاهی هایی که در نهج‌البلاغه و قرآن وجود دارد برای شناخت و فهمیدن است و لزوماً دانستنی نیست که فرد بگوید دانستم و رستگار شدم. بنابراین باید ابتدا شناخت پیدا کرده و سپس فهم ایجاد شود. به عنوان مثال ما نسبت به اعجاز قرآن آگاهی داریم اما فهم بالاتر از دانستن است.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از 21 اردیبهشت تا 4 خرداد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برپایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی