خبرهای کوتاه استان اصفهان


خبرهای کوتاه استان اصفهان

اصفهان - ایرنا - توضیح اداره میراث فرهنگی در باره بسته شدن شهر اوئی در نوش آباد، شانه سازی 15 کیلومتر راه در خور و بیابانک و مراسم تکریم و معارفه سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان نائین خبرهای کوتاه امروز دوشنبه استان اصفهان است.

** اصفهان
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در رابطه با بسته شدن شهر زیرزمینی 'اوئی' در شهر تاریخی نوش آباد در شمال استان اصفهان توضیحاتی ارائه کرد.
این اداره کل اعلام کرد: با عنایت به انتشار اخبار متعدد مبنی بر بسته شدن شهر زیر زمینی نوش آباد بر روی گردشگران با دستور مقامات قضائی شهرستان آران و بیدگل موارد توسط این اداره کل به ویژه شخص مدیر کل میراث فرهنگی استان مورد بررسی قرار گرفت.
با توجه به بررسی های به عمل آمده چنین نتیجه گیری شد که شهرداری نوش آباد که نزدیک به یک دهه است که بهره برداری از این شهر تاریخی را بر عهده دارد در موارد متعدد ملزم شده بود که با مراجعه به سازمان میراث فرهنگی و رعایت موازین قانونی نسبت به راه اندازی بلیت فروشی مصوب در ورودی این شهر تاریخی اقدام کند که برغم پیگیریهای این اداره کل و همچنین اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل مسئولان محترم شهرداری نوش آباد نسبت به این مصوبه اقدام نکرده و راسا اقدام به ایجاد بلیت فروشی در این محل کردند.
با عنایت به وصول شکایات متعدد مردمی مبنی بر عدم خدمات رسانی مناسب به گردشگران و مردم محلی، مقامات قضائی شهرستان بر اساس قانون اقدام به ممانعت از ادامه فعالیت متولیان این شهر تاریخی کرده است.
با این وصف با دریافت گزارش هایی در این زمینه مقامات مسئول به ویژه مدیر کل میراث فرهنگی استان در حال رایزنی و بررسی موضوع با مسئولین محلی به ویژه فرمانداری شهرستان هستند تا با رفع این مشکل مجددا به سرعت خدمات رسانی به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی در این مجموعه تاریخی از سر گرفته شود.

** خور و بیابانک
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خور و بیابانک گفت: 15کیلومتر از راههای اصلی و روستایی این شهرستان در ماه های اخیر شانه سازی و ترمیم شد.
مرتضی زرگر در گفت و گو با ایرنا افزود: برای اجرای این عملیات بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی بیان کرد: انسداد دسترسی های غیرمجاز، خاکریزی، تسطیح، پاکسازی و رگلاژ شانه راهها لکه گیری آسفالت ، پاکسازی حاشیه نیوجرسی ها و گاردریل ها و رفع آب شستگی شانه راه از دیگر اقدامات راهداری شهرستان است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خور و بیابانک ادامه با اشاره به احداث 13 توقفگاه و پارکینک در محورهای اصلی و روستایی این شهرستان افزود: حدود 20 توقف گاه و پارکینک دیگر نیز در جاده های خور و بیابانک مورد نیاز است.
زرگرگفت: احداث و ایجاد پارکینگ های عمومی می تواند نقش بسزایی در کاهش ترافیک در جاده ها داشته باشد.
روزانه بیش از سه هزار خودروسواری سبک و سنگین در راه های اصلی و روستایی شهرستان خور و بیابانک تردد می کنند که حدود 300 دستگاه آن تریلرهای حامل سنگ است.
شهرستان خور و بیابانک با 12 هزار کیلومتر وسعت بیش از 700 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.
9860

** نائین
مراسم معارفه سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان نائین برگزار شد.
در این مراسم علی محمد هاشمی سرپرست معاونت امور داوطلبان هلال احمر استان اصفهان با اشاره به ظرفیت های بالای جمعیت هلال احمر در حوزه فعالیت های بشردوستانه گفت: زمانی که همه از خطر می گریزند این امدادگران هستند که باجان و دل به سمت خطر می شتابند.
وی با قدردانی از فعالیت امدادگران جمعیت هلال احمر نائین در امداد رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه و سیل زدگان استان لرستان افزود: هلال احمر محل خدمت به انسانها و نوعدوستی است وکسانی که می خواهند در راستای اهداف انسان دوستانه وخدمات داوطلبانه قدم بردارند می توانند به این هدف خود در جمعیت هلال احمر برسند.
در پایان این مراسم از ابراهیم عادل زاده نائینی مدیر سابق جمعیت هلال احمر شهرستان قدردانی و محمد زمانی به عنوان سرپرست جدید این نهاد معرفی شد.
7136

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت