ایران بالقوه بازار بزرگی برای گردشگران چین است


ایران بالقوه بازار بزرگی برای گردشگران چین است

پکن- ایرنا- معاون همکاری های بین المللی وزیر فرهنگ و گردشگری چین تاکید کرد: ایران می تواند بازار بزرگی برای گردشگران چینی باشد اما لازم است اطلاعات و تسهیلات بیشتری از سوی تهران در اختیار این گردشگران قرار گیرد.

'جانگ شی لونگ' (zhang xilong) روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا یکی از زمینه های تشویق گردشگران چینی برای سفر به ایران را تسهیل در زمینه صدور روادید اعلام کرد و گفت: امیدواریم ایران در این زمینه تسهیلات بیشتری برای گردشگران چینی در نظر بگیرد.
او ابراز امیدواری کرد با اقدامات فوق بتوان زمینه را برای سفر گردشگران بیشتری از چین به ایران فراهم کرد و آنها بتوانند با این تمدن کهن و بزرگ دنیا بیشتر آشنا شوند.
این مقام چینی گفت: امروز در عرصه های مختلف بین چین و ایران روابط گسترده ای برقرار است و همکاری ها با اقتدار و خواست مقام ها و ملت های دو کشور گسترش بیشتری را شاهد خواهد بود.
معاون همکاری های بین المللی وزیر فرهنگ و گردشگری چین گفت: زمینه های فرهنگی و هنری، تجاری و اقتصادی بزرگی برای همکاری های دو کشور وجود دارد.
وی از مبادلات گسترده موسسات ایرانی و چینی استقبال کرد و گفت: ضرورت دارد تا مسئولان این مناسبات را گسترش دهند و راه و زمینه را برای تبادلات و تعاملات بیشتر موسسات در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری فراهم و همواره کنند.
جانگ با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه روابط دو کشور در بخش گردشگری اظهار امیدواری کرد روابط دو طرف در بخش توریستی و گردشگری نیز هم راستا با روابط سیاسی و اقتصادی بیشتر شود.
او با اشاره به اعزام سالانه میلیون ها گردشگر چینی به کشورهای دیگر تصریح کرد: برای تقویت روابط گردشگری دو کشور نیاز است راهنمایان تور و گروه های گردشگری میان دو کشور تربیت شوند.
جانگ اظهار کرد: در زمینه جهانگردی هنوز قابلیت های بالقوه زیادی وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود سهم گردشگری در روابط دو کشور چندان چشمگیر نیست و همزمان با توسعه روابط سیاسی و اقتصادی، این بخش توسعه پیدا نکرده است.
این مقام چینی، عرصه های اقتصادی و فرهنگی را به نوعی با یکدیگر مرتبط دانست و تاکید کرد این دو موضوع را نمی توان از هم تفکیک کرد تعاملات فرهنگی بیشتر، باعث سرمایه گذاری های اقتصادی طرفین هم در همین زمینه می شود.
جانگ تصریح کرد با توجه به نقش سرزمینی و تاریخی ایران در جهان به ویژه آسیا، فرهنگ این کشور خواهان زیادی در چین دارد و علاقه مندان و هنرمندان چینی خواهان توسعه روابط با ایران هستند.
آساق**231**1904**1663**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی تراکتور مشخص شد