برگزاری ضیافت افطاری در 160 مسجد گیلان


برگزاری ضیافت افطاری در 160 مسجد گیلان

رشت - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری 160 مراسم ضیافت افطاری در 160 مسجد استان خبر داد.

حجت‌ الاسلام سعید مهدوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به مناسبت ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) و همت روحانیان مستقر تبلیغات اسلامی گیلان، 160 مراسم ضیافت افطاری به مناسبت شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) در 160 مسجد استان برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری مراسم های جشن و سرور و ضیافت افطاری به مناسبت ولادت خجسته کریم اهل‌بیت(ع) در مساجد استان اظهار داشت: به همین مناسبت ، ویژه برنامه هایی با اهتمام روحانیان مستقر تبلیغات اسلامی و با هدف احیای سنت حسنه افطاری و تقویت وحدت و حس همدلی بین روزه داران در استان برگزار می شود.
وی به ارزش معنوی و پاداش افطاری روزه داران در ماه مبارک رمضان نیز اشاره و بیان کرد: سنت حسنه و زیبای ضیافت افطار بهانه‌ای است تا در این ماه مبارک صله ارحام و دید بازدیدهایی انجام شود.
حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه رمضان فرصتی است برای تازه شدن، پیرایش و تجدید پیمان با خداوندی که از ما به ما نزدیک‌تر است، افزود: رمضان با تمام آداب و رسوم و آئین هایش ؛ ماه سعی و تلاش، ماه قرابت با خداوند و ماهی است که در آن باید خود را از حرص و آز، کینه و دشمنی، بدی و پلیدی رهانید.
به گزارش ایرنا در ماه مبارک رمضان، سه هزار مسجد استان غبار روبی و برای میزبانی میهمانان خداوند آماده و امسال برای اقامه نماز و همچنین اجرای برنامه‌های پرفیض ماه مبارک رمضان یک هزار و 200 مبلغ به مساجد سراسر استان اعزام شده اند.
برگزاری جلسات آموزشی قرآن کریم ، برگزاری جلسات ترتیل خوانی قرآن ، محفل های انس با قرآن و نیز جلسات محوری تفسیر قرآن از برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان است.
7296 / 2007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06