انتقاد یک مسئول شیروان از عدم پرداخت سهم شهرداریها به کتابخانه ها


انتقاد یک مسئول شیروان از عدم پرداخت سهم شهرداریها به کتابخانه ها

بجنورد- ایرنا- رییس اداره کتابخانه های عمومی شیروان گفت: هم اینک شهرداریهای شهر زیارت، لوجلی و قوشخانه در این شهرستان از پرداخت سهم نیم درصدی خود به کتابخانه ها کوتاهی می کنند.

احسان روشن روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به مجموع کل میزان پرداختی شهرداریها به این نهاد اظهار داشت: شهرداری های مزبور چندین سال است سهم خود را پرداخت نکردند و بدهکار هستند که پی گیری های فراوانی صورت گرفته و صورت جلسه شده ولی کمبود اعتبار را بهانه قرار داده اند.
وی گفت: براساس ماده 6 قانون، شهرداریها مکلف اند همه ساله حداقل نیم درصد از درآمد های ماهانه خود را به حساب انجمن کتابخانه های آن شهر واریز کنند که این اعتبارات صرف نگهداری و هزینه های جاری می شود.
روشن با اشاره به اینکه به دلیل کوتاهی شهرداریها در پرداختی های خود بسیاری از قبض ها و هزینه های جاری کتابخانه در چند دوره انباشته شده است افزود: با توجه به نبود منابع دولتی انتظار می رود شهرداریها در پرداختی خود به منظور تامین مخارج کتابخانه های عمومی همکاری لازم را داشته باشند تا به توسعه کتابخانه و تجهیز آن کمک شود.
رییس اداره کتابخانه های عمومی شیروان گفت: کتابخانه های سطح شهر و روستای شیروان در بخش تجهیزات کمبودی ندارند و فعلا پاسخگو می باشد.
شهردار شهر لوجلی شیروان گفت: با توجه به نبود اعتبارات تاکنون موفق به پرداخت سهم نیم درصدی به کتابخانه شیروان نشده ایم ولی به محض اعتبارات حتما پرداخت خواهد شد.
قربان محمد مویدی اظهار داشت: از سال 93 تا سال گذشته شهرداری لوجلی برای نیم درصد سهم خود به کتابخانه ها باید 170میلیون ریال واریز می کرد که سال قبل 30 میلیون ریال آن واریز شد.
وی با اشاره به اینکه مبلغ پرداختی با توجه به درآمد ماهانه شهرداری است گفت: در چند سال اخیر درآمد این شهرداری بسیار ناچیز بوده به طوریکه حقوق کارکنان هم به تعویق افتاده است.
خبرنگار ایرنا با وجود تماس های مکرر با شهرداریهای زیارت و قوشخانه موفق به مصاحبه با آنها نشد.
هم اکنون 10 باب کتابخانه شهری و روستایی با زیربنای هزار و 913 متر مربع در شیروان دایر است.
از این تعداد پنج باب در شیروان، لوجلی، زیارت و قوشخانه و پنج باب نیز در روستاهای خانلق، حسین آباد، زوارم، دوین و رباط فعالیت دارند.
7186/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک