ارائه متمرکز سه هزار کتاب علوم قرآنی در سالن کارنامه نشر


ارائه متمرکز سه هزار کتاب علوم قرآنی در سالن کارنامه نشر

تهران - ایرنا - مدیر عامل خانه کتاب از ارائه حدود سه هزار عنوان کتاب علوم قرآنی در سالن کارنامه نشر در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد.

بر پایه خبر ستاد خبری و اطلاع رسانی بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن، «نیکنام حسینی‌پور» روز دوشنبه درباره سالن کارنامه نشر گفت: با توجه به اینکه مؤسسه خانه کتاب هم مجری جوایز مختلف کتاب بوده و هم بانک اطلاعاتی و تحلیل محتوایی حوزه کتاب را دارا است؛ از این رو امسال کتاب‌های حوزه دین، قرآن، فقه، اصول و سایر رشته‌های علوم قرآنی را به صورت کارنامه نشر ٩٧ این حوزه در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن به نمایش گذاشته است.
وی افزود: این بخش به آسیب‌شناسی این حوزه از طریق محققان و پژوهشگران کمک کرده و اصحاب رسانه نیز می‌توانند به نوعی دیگر کارنامه نشر قرآنی را تحلیل و بررسی کنند و به عنوان مثال بپرسند چرا بخش علوم قرآنی در کتاب سال جمهوری اسلامی اثر برگزیده نداشته است.
حسینی‌پور ادامه داد: در سالن کارنامه نشر، دو هزار و ٨٨٧ عنوان از کتاب‌های چاپ نخست حوزه دین و علوم قرآنی در سال ١٣٩٧ به نمایش گذاشته شده است و قرآن‌های چاپی که از سال ٥٧ تا ٩٧ در کشورمان چاپ شده با ترجمه‌ها و خط‌های گوناگون ارائه شده است. در میان این قرآن‌ها، مصاحف نفیسی نیز ارائه شده است.
وی در ادامه گفت: به دلیل اهمیت موضوع تحلیل و آسیب‌شناسی نشر قرآنی در کشور، خانه کتاب با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نخستین بار، سالن کارنامه نشر علوم قرآنی را به نمایش گذاشت.
مدیر عامل خانه کتاب در ادامه بیان کرد: در کنار این بخش، نشست‌های تخصصی نیز در حوزه نشر قرآنی برگزار می‌شود و محققان و پژوهشگران این حوزه در غرفه خانه کتاب حضور خواهند یافت. البته ما اعلام آمادگی کردیم تا در سایر حوزه‌ها نیز خدماتی را ارائه کنیم، حتی آمادگی داریم چهل سال آمار نشر علوم قرآنی را ارائه دهیم تا سیر نشر علوم قرآنی مورد تحلیل قرار گیرد.
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان تا چهارم خرداد در مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه مندان و بازدیدکنندگان از این رویداد بزرگ معنوی است.
فراهنگ ** 1355 ** 9053

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!