نشاط حقیقی انسان در تلاش برای کسب رضای خدا است


نشاط حقیقی انسان در تلاش برای کسب رضای خدا است

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مومن همواره دنبال منفعت دنیوی و اخروی خود است، گفت: اسلام منافع حقیقی انسان را به خوبی تبیین کرده اما بسیاری از مردم نسبت به آن بی‌اطلاع هستند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» شامگاه یک‌شنبه، ۲۹ اردیبهشت به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امام صادق(ع) (واقع در میدان فلسطین) به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: دینداری سبب شیرینی و نشاط در زندگی انسان است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اصل دینداری در ترک گناه و مراقبت از نفس است که آلوده به گناه نشود، تصریح کرد: یکی گناهان بدون برنامه و نظم زندگی کردن است انسان مومن همواره دارای برنامه و نظم است.

وی با بیان اینکه مومن همواره دنبال منفعت دنیوی و اخروی خود است، اظهار کرد: منفعت دنیوی و اخروی مومنان در کسب رضایت الهی است و کسانی که رضایت الهی را کسب نکنند، دچار خسارت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه امروز نظام سرمایه‌داری غرب نابودکننده منافع دنیوی و اخروی انسان‌ها است، ابراز کرد: اگر حقایق، رنج و ظلم‌های زندگی غربی‌ها به تصویر کشیده می‌شد هیچ کس حسرت زندگی آنها را نخواهد نداشت به عنوان مثال امروز کمترین درخواست مردم کشور فرانسه به عنوان مهد آزادی این است که مقام پدر را بشناسند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر انسان نسبت به منافع مادی و معنوی خود معرفت داشته باشد به دنبال کسب آن خواهد بود، گفت: امروز بسیاری از آنچه در غرب به عنوان منفعت تعریف می‌شود در واقع خود عامل ضرر و خسارت انسان است در حالی که اسلام منافع حقیقی انسان را به خوبی تبیین کرده اما بسیاری از مردم نسبت به آن بی‌اطلاع هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم مومنان حقیقی در کسب منافع انسانی و الهی از یکدیگر سبقت می‌گیرند، ابراز کرد:‌ مومنان در این مسابقه خود را برتر از دیگران نمی‌بینند و تمایل دارند دیگران هم به مقامات بالا دست یابند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه شناخت عالم هستی و معرفت نسبت به خود سبب می‌شود که انسان از مسیر حق منحرف نشود، خاطرنشان کرد:‌ اگر انسان در مسیر دینداری همه عملکردش را برای کسب رضای الهی اختصاص دهد به نشاط حقیقی دست پیدا می‌کند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان