قسم نقی معمولی، عید فطر روی پرده اکران می‌رود/همکاری دوباره بازیگر و کارگردان سریال پایتخت


قسم نقی معمولی، عید فطر روی پرده اکران می‌رود/همکاری دوباره بازیگر و کارگردان سریال پایتخت

براساس اعلام شورای پروانه نمایش طی هفته گذشته فیلم سینمایی قسم به کارگردانی مشترک محسن تنابنده و همکاری سیروس مقدم توانست مجوز اکران را به دست آورده و یکی از گزینه‌های اصلی اکران دوم عید فطر باشد.

قسم نقی معمولی، عید فطر روی پرده اکران می‌رود/همکاری دوباره بازیگر و کارگردان سریال پایتخت
به گزارش فانوس، براساس اعلام شورای پروانه نمایش طی هفته گذشته فیلم فیلم سینمایی "قسم" به کارگردانی مشترک "محسن تنابنده" و همکاری "سیروس مقدم" توانست مجوز اکران را به دست آورده و یکی از گزینه‌های اصلی اکران دوم عید فطر باشد.

این فیلم که نخستین بار در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد توانست در رشته‌های بهترین جلوه‌های ویژه میدانی، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین صدابرداری، بهترین بازیگر مکمل مرد، بهترین تدوین و بهترین فیلمنامه نامزد کسب سیمرغ بلورین شود اما نتوانست هیچکدام از این جوایز را از آن خود نماید.

تنابنده کارنامه فوق العاده درخشانی در تلویزیون داشته و آثار به یادماندنی زیادی را نوشته و یا بازی کرده است. او همواره به عنوان یک بازیگر مولف شناخته می‌شود و هر کارگردان در کنار او همواره می‌تواند به ایده‌هایی وی دل ببندد.

"قسم" دومین تجربه محسن تنابنده در مقام کارگردانی محسوب می‌شود. تنابنده برای نخستین بار فیلم سینمایی "گینس" را کارگردانی کرد که این فیلم با وجود ایده جالب نتوانست موفقیت چندانی را برای تنابنده به همراه بیاورد.

گینس با حضور "رضا عطاران" و بازی خود تنابنده توانست در سال ۱۳۹۳ فروش سه میلیارد تومانی را به ثبت برساند که در آن زمان فروش معقولی بود، اما در هر صورت نخستین فیلم این بازیگر مطرح نقد‌هایی را به همراه داشت.

تنابنده طی سال‌های اخیر سریال پر ببینده و پر مخاطب "پایتخت" را در کارنامه داشته است. وی از سوی کارگردان و بسیاری از عوامل و بازیگران مغز متفکر پایتخت محسوب می‌شود. تنابنده در تمامی نسخه‌های پایتخت ایده پرداز، سرپرست گروه نویسندگان و بازیگر نقش "نقی معمولی" بوده است.

وی طی این سال‌ها حضور در پانزده پروژه سینمایی را تجربه کرده است. از نکات جالب حضور تنابنده در سینما باید به تنوع آثارش اشاره کرد. تنابنده در آثار متفاوتی همچون "سن پطرزبورگ"، هفت دقیقه تا پاییز"، "لامپ ۱۰۰"، "فراری" و "ایران برگر" به ایفای نقش پرداخته است.

تنابنده در سال ۹۵ برای بازی در فیلم فراری سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده‌است. او همچنین در سال ۸۶ برای بازی در فیلم استشهادی برای خدا برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شده است.

با وجود حضور این بازیگر خوب در فیلم‌های متفاوت بدون شک مهمترین نقش سینمایی تنابنده را باید بازی در فیلم سینمایی "محمد رسول الله (ص) " به کارگردانی "مجید مجیدی" دانست. وی در فیلم محمد رسول‌الله (ص) نقش ساموئل یهودی را بازی کرد و بیشتر دیالوگ‌ها را با زبان عبری بیان می‌نمود.

حال تنابنده در دومین تجربه کارگردانی خود با سیروس مقدم همکاری می‌کند. این فیلم سینمایی با حمایت مالی موسسه اوج ساخته شده و بعد از حضور در جشنواره فیلم فجر آماده اکران می‌شود. باید دید تنابنده که کارنامه درخشانی را در فجر به ثبت رسانده و در کارگردانی هم می‌تواند به موفقیت برسد یا نه.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور