دستگاه ارزیابی و بهبود هماهنگی ادارکی - حرکتی در بیرجند ساخته شد


دستگاه ارزیابی و بهبود هماهنگی ادارکی - حرکتی در بیرجند ساخته شد

بیرجند - ایرنا - نخستین بار در ایران دستگاه ارزیابی و بهبود هماهنگی ادارکی - حرکتی توسط عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه بیرجند ساخته شد.

محمد یوسفی مخترع این وسیله و عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه بیرجند روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این دستگاه نوعی کمک کننده به بهبود و ارزیابی افراد فلج مغزی است که در راه رفتن مشکلاتی دارند و موجب تحریک عضلانی در آنها می شود.
وی اظهار داشت: این سیستم مجهز به عینک هوشمند بوده که دید را کنترل می کند و یک حسگر کف پایی دارد و جریان برق آن با حرکت پا ایجاد می شود.
عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه بیرجند بیان کرد: افراد فلج مغزی نمی توانند از حسگرهای عمقی مفاصل برای کنترل حرکت خود به خوبی استفاده کنند و این سیستم برق ضعیفی در کف پا ایجاد کرده و اغتشاش خفیف در مفاصل بدن ایجاد می کند و عینکی در این دستگاه وجود دارد که دید را محدود کرده و اتکای بیماران را به بینایی کم می کند تا بتوانند از حسگرهای عمقی خود استفاده کنند.
یوسفی گفت: حیطه کاری من بیماران فلج مغزی است و بنا داریم کلینیک آنالیز راه رفتن برای بیماران را در بیرجند راه اندازی کنیم.
7559 * 6054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط