دستگاه ارزیابی و بهبود هماهنگی ادارکی - حرکتی در بیرجند ساخته شد


دستگاه ارزیابی و بهبود هماهنگی ادارکی - حرکتی در بیرجند ساخته شد

بیرجند - ایرنا - نخستین بار در ایران دستگاه ارزیابی و بهبود هماهنگی ادارکی - حرکتی توسط عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه بیرجند ساخته شد.

محمد یوسفی مخترع این وسیله و عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه بیرجند روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این دستگاه نوعی کمک کننده به بهبود و ارزیابی افراد فلج مغزی است که در راه رفتن مشکلاتی دارند و موجب تحریک عضلانی در آنها می شود.
وی اظهار داشت: این سیستم مجهز به عینک هوشمند بوده که دید را کنترل می کند و یک حسگر کف پایی دارد و جریان برق آن با حرکت پا ایجاد می شود.
عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه بیرجند بیان کرد: افراد فلج مغزی نمی توانند از حسگرهای عمقی مفاصل برای کنترل حرکت خود به خوبی استفاده کنند و این سیستم برق ضعیفی در کف پا ایجاد کرده و اغتشاش خفیف در مفاصل بدن ایجاد می کند و عینکی در این دستگاه وجود دارد که دید را محدود کرده و اتکای بیماران را به بینایی کم می کند تا بتوانند از حسگرهای عمقی خود استفاده کنند.
یوسفی گفت: حیطه کاری من بیماران فلج مغزی است و بنا داریم کلینیک آنالیز راه رفتن برای بیماران را در بیرجند راه اندازی کنیم.
7559 * 6054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس