سیاست حفظ ساختار تیم برای فصل آینده/ استراتژی برانکو برای پرسپولیس مدل لیگ نوزدهم


سیاست حفظ ساختار تیم برای فصل آینده/ استراتژی برانکو برای پرسپولیس مدل لیگ نوزدهم

سرمربی سرخپوشان همچنان قصد دارد با سیاست گذشته خود، با حفظ شاکله تیم، تنها به ترمیم نقاط ضعف و تقویت تیم بپردازد.

به گزارش "ورزش سه"، با عبور از دو محرومیت نقل و انتقالاتی، سرخپوشان در بازار زمستانی هفت بازیکن را جذب کردند و اکنون انتظار می‌رود با هت تریک قهرمانی در تابستان بار دیگر به تقویت خود بپردازند.
با این حال انتظار می‌رود با سیاستی که برانکو ایوانکوویچ طی چهار فصل اخیر دنبال کرده است، آنها بار دیگر با حفظ شاکله اصلی تیم با کمترین تغییرات خود را مهیای لیگ هجدهم کنند. لیگی که بار دیگر با چالش حضور در سه جام برای آنها همراه خواهد بود. برانکو البته در آخرین موضع خود در خصوص جذب بازیکن اعلام کرده که ساختار اصلی تیم حفظ خواهد شد و آنها با کمترین حضور در بازار نقل و انتقالاتی به دنبال آماده سازی لیگ نوزدهم خواهند بود.


اکنون باید دید بر اساس سیاستی که برانکو خواهان دنبال کردن آن بوده، آیا شرایط لیست بازیکنان نیز این اختیار را به او خواهد داد؛


بیرانوند در رویای اروپا، رادو درگیر دلار


در پست دروازه، پرسپولیس سه فصل اخیر را به بهترین شکل ممکن پیش برده و یکی از ضعف‌های بزرگش را پوشانده است. با این حال علیرضا بیرانوند همانند دو فصل اخیر اکنون نیز با اخباری مبنی بر پیشنهادات اروپایی مواجه بوده است. این گلر نیز قراردادی 5 ساله با سرخپوشان دارد اما ماجراهایی که در خصوص بشار رسن، کامیابی نیا و شجاع و دیگر بازیکنان شکل گرفته، هواداران را با نگرانی مواجه کرده که احیانا قرارداد این دروازه‌بان هم به شکلی نخواهد بود که در صورت پیشنهاد خارجی، باشگاه موفق به منصرف کردن او باشد. با این حال باشگاه طی دو فصل اعلام کرده بود با دریافت رضایتنامه یک میلیون دلاری مجوز جدایی او را صادر خواهد کرد و باید دید اینبار چه شرایطی در نقل و انتقالات تابستانی خواهد بود.


دیگر دروازه‌بان پرسپولیس نیز هر زمان به میدان رفته عملکرد مثبتی از خود به جا گذاشته و توانسته انتظارات را برآورده کند. با این حال اکنون چالش بزرگ برای باشگاه و ادامه همکاری با بوژیدار رادوشوویچ به ماجرای تهیه ارز و گرانی آن مربوط می‌شود. موضوعی که شاید منجر به پایان همکاری این دروازه‌بان کروات و پرسپولیسی شود.


* شاید در صورتی که هر کدام از دروازه‌بانان تیم جدا شوند، پرسپولیس یکی از سهمیه‌های خود را اختصاص به جذب گلر کند. احتمالی که البته در خصوص بوژیدار و جذب دروازه‌بان دوم بیشتر خواهد بود.

سیاست حفظ ساختار تیم برای فصل آینده/ استراتژی برانکو برای پرسپولیس مدل لیگ نوزدهم

پست دفاعی؛ رضایت نادری و ...


در پست دفاعی، در حال حاضر پرسپولیس سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد نادری ، حسین ماهینی، مهدی شیری و شایان مصلح را در اختیار دارد. از این جمع شایان مصلح و محمد نادری قراردادشان به انتها رسیده است. نکته‌ای که باعث خواهد شد نیاز دیگر تیم به جذب حداقل یک مدافع طراز اول باشد. باشگاه به دنبال رضایت شجاع خلیل زاده برای تمدید قرارداد است و سیدجلال حسینی نیز هنوز نظرش برای ادامه حضور در فصل آینده را اعلام نکرده و البته بعید است قصد خداحافظی داشته باشد و هنوز رویاپردازی او برای دستیابی به جام‌های دیگر ادامه خواهد داشت.

سیاست حفظ ساختار تیم برای فصل آینده/ استراتژی برانکو برای پرسپولیس مدل لیگ نوزدهم


ترافیک خط میانی


پرسپولیس اکنون بیشترین بازیکن را در خط میانی دارد و باید دید شرایط در فصل آینده به چه شکل خواهد بود. کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، سروش رفیعی، امید عالیشاه، مهدی شریفی، مهدی ترابی، محسن ربیع خواه، آدام همتی، حمید طاهرخانی، سعید حسین پور جزو بازیکنان خط میانی محسوب می‌شوند. از این جمع به جز بشار رسن، دیگر بازیکنان قرارداد قطعی برای ادامه حضور در تیم را دارند و باید دید سیاست باشگاه چه خواهد بود.

سیاست حفظ ساختار تیم برای فصل آینده/ استراتژی برانکو برای پرسپولیس مدل لیگ نوزدهم

خط حمله؛ آقای گل و تقویت تیم


به نظر می‌رسد بیشتر توجه برانکو ایوانکوویچ و باشگاه برای نقل و انتقالات معطوف به خط هجومی تیم باشد. خط حمله پرسپولیس خصوصا در روزهای پایانی فصل آن طراوت و قدرت مورد نیاز را نداشت و شاید اولین خرید تیم نیز به جذب مهاجمی شش دانگ و قابل اعتنا برای این پست باشد. در حال حاضر در خط حمله پرسپولیس علی علیپور، ماریو بودیمیر، محمدامین اسدی و سعید کریمی حاضر هستند. با توجه به مشکلات مالی و ارزی که باعث شده بودیمیر حتی در این فصل نیز نتواند با توجه به تعهد باشگاه به شرایط مالی مناسب خود دست یابد، شرایطش برای فصل آینده و ادامه همکاری با تیم نیز نامشخص باشد. علیپور نیز بعید نیست برای ادامه فوتبال خود از تجربه حضور در خارج از ایران استقبال نکند تا هم خودش به خواسته‌اش دست یابد و هم باشگاه به منبع مالی مناسب دست یابد. اتفاقی که در صورت وقوع باعث خواهد شد این تیم حداقل نیاز به جذب دو بازیکن در خط هجومی خود داشته باشد.

سیاست حفظ ساختار تیم برای فصل آینده/ استراتژی برانکو برای پرسپولیس مدل لیگ نوزدهم

شاکله تیم تغییر نخواهد کرد؟


با شرایطی که اکنون بازیکنان برای ادامه حضور در تیم دارند، بعید است اسکلت اصلی تیم به جز 3-2 نفر احتمالا با تغییری همراه شود. با بازگشت محمد انصاری البته این مساله تقویت نیز خواهد شد و البته باشگاه بی میل نیست تا با مهدی طارمی نیز به توافق دست یابد تا این مهاجم ملی پوش نیز که سابقه سه فصل حضور در تیم را دارد و با شرایط آشناست به جمع شاگردان برانکو ایوانکوویچ بازگردد.


پرسپولیس با چهار بازیکن تکمیل می‌شود


در حال حاضر احتمال جذب قطعی یک دروازه بان، یک مدافع ( در صورت عدم توافق با باشگاه کورتریک بلژیک درباره محمد نادری، احتمالا یک خرید دیگر به این بخش اختصاص می‌یابد) و دو مهاجم در دستور ابتدایی خرید این باشگاه قرار داشته باشند .


بازیکنان با استعداد حضور در خارج از ایران


در حال حاضر بیشتر بازیکنان پرسپولیس مدعی داشتن پیشنهاد مناسب خارجی هستند اما باشگاه به آنها اعلام کرده در صورت تمایل برای جدایی و داشتن پیشنهاد مناسب برای حضور در فوتبال خارج از ایران، آن را ارائه دهند تا مذاکرات برای صدور و اعلام مبلغ رضایتنامه شان اعلام شود.


علیرضا بیرانوند از جمله بازیکنانی است که همواره اخبار و شایعات مربوط به جدایی‌اش طی این دو فصل اخیر به گوش رسیده است. شجاع خلیل زاده نیز مدعی این اتفاق شده و از قطر به عنوان مشتری خود یاد کرده است. شایان مصلح نیز که قراردادش به پایان رسیده نیز مدعی داشتن پیشنهاد خارجی است. محمد انصاری نیز احتمالا در جمع این بازیکنان قرار گیرد و در خط میانی نیز نوراللهی نیز مستعد حضور در فوتبال خارج از ایران است و البته برنامه‌اش برای این انتقال مشخص نیست. بشار رسن نیز از سوی رسانه های عربی به تیم‌های حاشیه خلیج فارس در مدت اخیر لینک شده است و علی علیپور نیز بعد از درخشش طی دو فصل اخیر شاید جزو گزینه‌های جدایی و تجربه فوتبال در خارج از ایران محسوب شود.


در صورت وقوع این اقدام و جدایی هر کدام از این بازیکنان نیز برنامه باشگاه برای حضور در نقل و انتقالات تابستانی با تغییراتی همراه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس