روی خط اخبار/ از انفجار سفارت آمریکا در بغداد و تاکید ترامپ به عدم تمایل به جنگ تا  حضور نیروهای نظامی انگلیس در خلیج فارس و جنگ رسانه ای واشنگتن علیه تهران


روی خط اخبار/ از انفجار سفارت آمریکا در بغداد و تاکید ترامپ به عدم تمایل به جنگ تا  حضور نیروهای نظامی انگلیس در خلیج فارس و جنگ رسانه ای واشنگتن علیه تهران

شفقنا- آخرین اخبار مربوط به جنگ تحمیلی اقتصادی آمریکا علیه ایران امروز 30 اردیبهشت 98 در این خبر به روزرسانی می شود. آمریکا اصابت موشک به نزدیکی سفارت خود در عراق را تایید کرد شفقنا- یک مقام آمریکایی سقوط موشک در نزدیکی سفارت این کشور در بغداد را تأیید کرد. یک مقام در وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه […]

روی خط اخبار/ از انفجار سفارت آمریکا در بغداد و تاکید ترامپ به عدم تمایل به جنگ تا  حضور نیروهای نظامی انگلیس در خلیج فارس و جنگ رسانه ای واشنگتن علیه تهران

شفقنا- آخرین اخبار مربوط به جنگ تحمیلی اقتصادی آمریکا علیه ایران امروز ۳۰ اردیبهشت ۹۸ در این خبر به روزرسانی می شود.

روی خط اخبار/ از انفجار سفارت آمریکا در بغداد و تاکید ترامپ به عدم تمایل به جنگ تا  حضور نیروهای نظامی انگلیس در خلیج فارس و جنگ رسانه ای واشنگتن علیه تهرانآمریکا اصابت موشک به نزدیکی سفارت خود در عراق را تایید کرد

شفقنا- یک مقام آمریکایی سقوط موشک در نزدیکی سفارت این کشور در بغداد را تأیید کرد.

یک مقام در وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز تأیید کرد که یک موشک به منطقه “الخضراء” در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرد اما هیچ‌گونه آسیبی به همراه نداشت.

وی افزود: هیچ صدمه‌ای به تأسیسات آمریکا وارد نشد و درباره این حادثه با مقامات عراق در حال تماس هستیم و درباره آن تحقیق می‌کنیم.

میت رامنی اعلام کرد، دونالد ترامپ از مولفه‌های شخصیت انسانی دور شده است.

میت رامنی، سناتور آمریکایی در اظهاراتی اعلام کرد: من فکر می‌کنم جوانان و مردم جهان به رئیس جمهوری آمریکا نگاه می‌کنند و می‌گویند: آیا این فرد همان کسی است که ما می‌خواهیم همانند او شویم؟

وی ادامه‌ داد: ویژگی‌های شخصیت انسان، صداقت، فروتنی و تمایل به کمال و بی‌عیب و نقص بودن است اما رئیس جمهوری آمریکا از برخی ویژگی‌های شخصیت یک انسان دور شده است.

روی خط اخبار/ از انفجار سفارت آمریکا در بغداد و تاکید ترامپ به عدم تمایل به جنگ تا  حضور نیروهای نظامی انگلیس در خلیج فارس و جنگ رسانه ای واشنگتن علیه تهرانطعنه سناتور آمریکایی به توییت ‘دبستانی’ ترامپ

یکی از سناتورهای آمریکایی، توییت تهدیدآمیز ‘دونالد ترامپ’ رییس جمهوری آمریکا علیه ایران را در حد کودکان دبستانی دانست.

‘کریس مورفی’ سناتور دمکرات ایالت کنتیکت با نقل توییت تهدید آمیز ترامپ در صفحه توییت خود نوشت: اگر فرزند کلاس چهارم من فرمانده کل قوا بود چنین چیزی می نوشت.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بامداد امروز به وقت تهران و پس از حمله راکتی به نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، در پیامی توئیتری تهدید کرد که اگر ایران خواهان جنگ باشد، پایان رسمی این کشور خواهد بود.

روی خط اخبار/ از انفجار سفارت آمریکا در بغداد و تاکید ترامپ به عدم تمایل به جنگ تا  حضور نیروهای نظامی انگلیس در خلیج فارس و جنگ رسانه ای واشنگتن علیه تهرانروزنامه های پاکستانی: لابی جنگ طلب در آمریکا به دنبال جنگی جدید در خاورمیانه است

شفقنا- برخی از روزنامه های پاکستان روز دوشنبه با انتقاد از رویکرد لابی جنگ طلب در آمریکا برای ایجاد درگیری در خاورمیانه، نوشتند: جامعه جهانی باید متوجه باشد که کدام کشور متجاوز و کدام برای دفاع از خود وارد میدان می شود.

روزنامه اردو زبان «اکسپرس» چاپ شهر اسلام آباد امروز در سرمقاله خود با عنوان تنش میان ایران و آمریکا، نوشت: جنگ طلبان آمریکایی درصدد تشکیل جبهه جدید برای جنگ در خاورمیانه هستند.

روی خط اخبار/ از انفجار سفارت آمریکا در بغداد و تاکید ترامپ به عدم تمایل به جنگ تا  حضور نیروهای نظامی انگلیس در خلیج فارس و جنگ رسانه ای واشنگتن علیه تهراندیلی اکسپرس: حضور نیروهای نظامی انگلیس در خلیج فارس

دیلی اکسپرس از حضور محرمانه ارتش انگلیس برای کمک به نیروهای آمریکایی در خلیج فارس خبر داد

دیلی اکسپرس مدعی شد که ارتش انگلستان تعدادی از نیروهای نظامی خود را برای کمک به نیروهای آمریکایی به منظور مقابله با تهدیدهای احتمالی از سوی ایران به خلیج فارس اعزام کرده است.

بر اساس این خبر، با توجه به افزایش تنش میان ایران و آمریکا و استقرار ناوهای آمریکایی در خلیج فارس، تعدادی از نیروهای ارتش انگلستان به ناو گروه ضربت آمریکا در خلیج فارس اضافه شده‌اند تا بتوانند در مقابله با هرگونه حمله احتمالی از سوی ایران با نیروهای آمریکایی همکاری کنند.

روی خط اخبار/ از انفجار سفارت آمریکا در بغداد و تاکید ترامپ به عدم تمایل به جنگ تا  حضور نیروهای نظامی انگلیس در خلیج فارس و جنگ رسانه ای واشنگتن علیه تهرانهاآرتص : نتانیاهو، مظنون شماره یک حمله احتمالی آمریکا به ایران

شفقنا- روزنامه هاآرتص چاپ اسراییل در یادداشتی با اشاره به تنش های اخیر میان تهران و واشنگتن، نوشت: در صورت بروز هرگونه جنگی میان ایران و آمریکا، نخست وزیر نتانیاهو مظنون شماره یک این بحران خواهد بود.

در ادامه این مطلب آمده است: نتانیاهو ترامپ را متقاعد کرده که ایران تسلیم تحریم های فلج کننده و یک تهدید نظامی جدی خواهد شد، اما مقامات ایران این مساله را رد می کنند.

بهای معاملات نفت روز دوشنبه پس از این‌که اوپک اعلام کرد احتمالا توافق کاهش تولید را که به تقویت قیمت‌ها در سال میلادی جاری کمک کرده است حفظ می‌کند، به بالاترین حد خود در چند هفته اخیر صعود کردند.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۹۶ سنت یا ۱.۳ درصد افزایش یافت و به ۷۳.۱۷ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۸۲ سنت یا ۱.۳ درصد افزایش یافت و به ۶۳.۵۸ دلار در هر بشکه رسید.

موضع گیری ها و اظهار نظرهای مقامات عربی حوزه خلیج فارس را طی روزهای اخیر می توان در چارچوب تلاش های آمریکایی صهیونیستی برای متشنج جلوه دادن منطقه دانست.

بررسی اظهار نظرهای مقامات کشورهای عربی حوزه خلیج فارس طی روزهای اخیر در خصوص منطقه به ویژه ایران نشان دهنده آن است که این کشورها تلاش دارند تا هر چه بیشتر خود را همراه با مواضع آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه تهران نشان دهند.

تهدید عجیب ترامپ علیه ایران + واکنش شدید سناتور مورفی و کاربران
پاسخ کریس مورفی به تهدید ترامپ

شفقنا – رییس جمهور آمریکا در ادامه واکنش های ناگهانی خود، مجددا ایران را تهدید کردو سخن از نابودی و محو کلیت ایران به میان آورد.

به گزارش شفقنا او در توئیتی عجیب نوشت: « ایران اگر بخواهد با آمریکا بجنگند این رسما پایان ایران خواهد بود. دوباره هرگز آمریکا را تهدید نکنید.».

سناتور کریس مورفی نوشت:«کودک کلاس چهارمی من اگر فرمانده کل قوا بود چنین چیزهایی را می‌نوشت»

جالب آن که تعدادی زیادی از کاربران توئیتر در ذیل توئیت ترامپ علیه ایران، تهدیدات او را به شدت به تمسحر گرفته اند از جمله به او یادآوری کرده اند که او در اوان انتخابات اوباما را به نقد کشیده بود که هدف اوباما از تهدید ایران جمع آوری رای برای انتخابات بوده است و حالا خود او وارد این فرایند شده است.

وزیر انرژی روسیه با همتای سعودی خود درباره وضعیت بازار نفت گفت و گو کرد و دو طرف بر هماهنگی تولید تاکید کردند.

الکساندر نواک که برای شرکت در نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک در شهر جده حضور یافت، پیش از دیدار وزیران گفته بود: گزینه‌های مختلفی برای توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک از جمله افزایش تولید در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ وجود دارد.

روی خط اخبار/ از انفجار سفارت آمریکا در بغداد و تاکید ترامپ به عدم تمایل به جنگ تا  حضور نیروهای نظامی انگلیس در خلیج فارس و جنگ رسانه ای واشنگتن علیه تهرانترامپ: به دنبال جنگ با ایران نیستم/اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نمی‌دهم

شفقنا- رییس جمهور آمریکا در گفتگو با یک رسانه متعلق به جمهوریخواهان تندرو دوباره ایران را تهدید کرد اما گفت اهل جنگ با ایران نیست.

دونالد ترامپ در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: من به دنبال جنگ با ایران نیستم اما هرگز اجازه نخواهم داد این کشور به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

رییس جمهور آمریکا در گفتگو با استیو هیلتون مجری فاکس نیوز دوباره بر عدم تمایل خود برای وارد شدن در یک جنگ با ایران تاکید کرد اما مدعی شد دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای باعث بروز یک استثناء بزرگ و اضطراری در این طرز تفکر او خواهد شد.

روی خط اخبار/ از انفجار سفارت آمریکا در بغداد و تاکید ترامپ به عدم تمایل به جنگ تا  حضور نیروهای نظامی انگلیس در خلیج فارس و جنگ رسانه ای واشنگتن علیه تهرانروزنامه رسمی چین: سیاست‌های آمریکا در قبال مالکیت معنوی، ابزاری سیاسی است

روزنامه رسمی حزب حاکم چین گزارش داد که این کشور بدل به رهبر جهان در زمینه حراست از مالکیت معنوی شده است.

روزنامه رسمی حزب حاکم چین امروز -دوشنبه- با انتقاد از سیاست‌های آمریکا در قبال مالکیت معنوی، آن را «ابزاری سیاسی» خواند که تلاش دارد توسعه اقتصادی چین را متوقف کند.

در مقاله‌ای که در روزنامه پیپلز دیلی چاپ شد، آمده که این دعای مقام‌های آمریکا مبنی بر آن‌که چین میلیاردها دلار از مالکیت معنوی این کشور را به سرقت برده ساختگی است.

روی خط اخبار/ از انفجار سفارت آمریکا در بغداد و تاکید ترامپ به عدم تمایل به جنگ تا  حضور نیروهای نظامی انگلیس در خلیج فارس و جنگ رسانه ای واشنگتن علیه تهرانوندی شرمن: رویکرد «آتش و خشم» در مقابل کره‌ شمالی، در مورد ایران جواب نمی‌دهد
روی خط اخبار/ از انفجار سفارت آمریکا در بغداد و تاکید ترامپ به عدم تمایل به جنگ تا  حضور نیروهای نظامی انگلیس در خلیج فارس و جنگ رسانه ای واشنگتن علیه تهرانسفارت آمریکا در بغداد: از خاک عراق برای حمله به هیچ کشوری استفاده نمی‌کنیم

سفارت آمریکا در عراق با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از خاک عراق برای حمله به کشور دیگر استفاده نمی‌کند.

این سفارتخانه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آمریکا، عراق را یک شریک راهبردی و قوی می‌داند و بر این اساس، حفظ ثبات و استقلال این کشور برای آمریکا مهم است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: آمریکا به توافقنامه «چارچوب راهبردی» که در سال ۲۰۱۱ میان دو کشور امضا شده است، متعهد است و از خاک عراق برای حمله به کشور دیگری استفاده نمی‌کند.

روی خط اخبار/ از انفجار سفارت آمریکا در بغداد و تاکید ترامپ به عدم تمایل به جنگ تا  حضور نیروهای نظامی انگلیس در خلیج فارس و جنگ رسانه ای واشنگتن علیه تهرانانتقاد صریح دو نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا از رویکرد ترامپ در قبال ایران

شفقنا-دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ از رویکرد ترامپ در برابر ایران انتقاد کردند.

تولسی گابارد از نامزدهای زن دمکرات برای رویارویی با ترامپ ضمن انتقاد از تهدید علیه ایران گفت: ترامپ می‌گوید به دنبال جنگ با ایران نیست؛ اما رفتارهای او و اطرافیانش مانند جان بولتون درست عکس این مطلب است؛ آنها به دنبال جنگی پرهزینه‌تر و ویرانگرتر از جنگ عراق هستند.

«ست مولتون» یکی دیگر از نامزدهای دمکرات‌ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ که خود از سربازان سابق ارتش آمریکا است از تلاش‌های هیات حاکمه این کشور برای به راه انداختن یک درگیری با ایران انتقاد کرد و گفت: ترامپ با اعزام نیرو به خلیج فارس قصد دارد ما را دوباره وارد یک جنگ دیگرکند؛ وقتی یک فرمانده ضعیف داشته باشید، جهان برایتان ناامن‌تر می‌شود.

روی خط اخبار/ از انفجار سفارت آمریکا در بغداد و تاکید ترامپ به عدم تمایل به جنگ تا  حضور نیروهای نظامی انگلیس در خلیج فارس و جنگ رسانه ای واشنگتن علیه تهرانتعلیق حساب‌های دونالد ترامپ و جرد کوشنر در دویچه بانک

واحد کلاهبرداری در دویچه ‌بانک پیشنهاد داد که حساب‌های متعلق به رئیس‌جمهوری آمریکا و داماداش به گروه‌های جرایم مالی فدرال گزارش داده شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، واحد کلاهبرداری در دویچه ‌بانک حساب‌های متعلق به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «جرد کوشنر»، داماد وی را به خاطر فعالیت‌های مشکوک به حالت تعلیق درآورد و پیشنهاد داد که این حساب‌ها به گروه‌های جرایم مالی فدرال گزارش داده شوند.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که نرم‌افزار دویچه بانک فعالیت‌های حساب‌های این دو نفر را به‌طور بالقوه غیرقانونی خواند. پنج کارمند فعلی و پیشین این بانک در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز این خبر را تایید کردند.

وزیر انرژی عربستان: هیچکس دقیقا نمی داند که ایران چقدر نفت تولید و صادر می کند

شفقنا- وزیر انرژی عربستان می گوید که هیچکس دقیقا نمی داند که ایران چقدر نفت تولید و صادر می کند.
«خالد فالح» وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار داشت که تقاضا برای خرید نفت ایران همانطور که انتظار می‌رفت، دیگر بالا نیست.به گفته فالح، امروزه هیچ کس دقیقا نمی‌داند که ایران چه مقدار نفت استخراج و صادر می‌کند، زیرا که بخش عمده‌ای از نفت ایران در بازار به صورت ثبت نشده است.

نامزد جایزه صلح نوبل و افسر سابق سیا گفت: ترامپ می‌داند ایران از عراق و طالبان که ما نتوانستیم در آن جنگ‌ها پیروز شویم قوی‌تر است.

پس از آنکه سال گذشته ترامپ آمریکا را از برنامه به دقت تنظیم شده‌ای مانند برجام خارج کرد، اکنون در پی تعلیق برخی تعهدات برجامی توسط ایران و به دنبال تنش‌هایی که در خلیج فارس ایجاد شد ترامپ اصرار دارد تا آقای روحانی با وی تماس بگیرد.

لس‌آنجلس‌تایمز: آمریکا هنوز هیچ دلیلی برای حمله نظامی به ایران ندارد

شفقنا- روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز در مطلبی خاطرنشان کرد: علیرغم تشدید تنش ها میان تهران و واشنگتن، ترامپ هنوز هیچ دلیلی برای صدور دستور حمله نظامی به ایران ندارد.

در این مطلب آمده است: طی دو هفته اخیر، احتمال درگیری نظامی میان ایالات متحده و ایران به میزان چشمگیری افزایش یافت. دولت ترامپ تعداد نظامیان خود در منطقه را افزایش داد. وی لفاظی های خود را نیز در پاسخ به گزارش های اطلاعاتی ای که حاکی از آمادگی ایران برای حمله به منافع آمریکا بود، تشدید نمود.

امیر قطر در جریان سفرش به کویت با امیر این کشور دیدار کرد و در جریان این دیدار دو طرف به بررسی تقویت همکاری دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

دفتر پادشاهی کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر که به کویت سفر کرده است، عصر روز یکشنبه در کاخ “دسمان” با صباح الاحمد الصباح، امیر این کشور دیدار کرد و در جریان این دیدار دو طرف در خصوص تقویت روابط دوجانبه و پاره‌ای از پرونده‌های مهم و مشترک به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

لفاظی مضحکانه ترامپ علیه ایران: هرگز دوباره آمریکا را تهدید نکنید!

شفقنا- ریس جمهور آمریکا در تازه ترین لفاظی خود در توئیتر خطاب به جمهوری اسلامی نوشت: هرگز دوباره ایالات متحده را تهدید نکنید.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بار دیگر به لفاظی علیه ایران پرداخت و در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت جنگ با ایالات متحده «پایانی رسمی» برای ایران خواهد بود. ترامپ مدعی شد: اگر ایران بخواهد بجنگد، این پایان رسمی ایران خواهد بود. هرگز دوباره ایالات متحده را تهدید نکنید!

روی خط اخبار/ از انفجار سفارت آمریکا در بغداد و تاکید ترامپ به عدم تمایل به جنگ تا  حضور نیروهای نظامی انگلیس در خلیج فارس و جنگ رسانه ای واشنگتن علیه تهراناوقاف اهل سنت عراق: مقابل هر خطری در کنار ایران خواهیم ماند

رئیس «دیوان وقف سنی» عراق ضمن اعلام حمایت قاطع از تهران، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را ظالمانه توصیف کرد.

«عبداللطیف الهمیم» رئیس «دیوان وقف سنی» که مربوط به اوقاف اهل تسنن در عراق است، از جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد.

الهمیم در جریان ضیافت افطاری که برگزار کرد و «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز در آن حضور داشت، تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه تهران را محکوم کرد.

روی خط اخبار/ از انفجار سفارت آمریکا در بغداد و تاکید ترامپ به عدم تمایل به جنگ تا  حضور نیروهای نظامی انگلیس در خلیج فارس و جنگ رسانه ای واشنگتن علیه تهرانحکیم: عراق می تواند میانجی ایران و آمریکا باشد

شفقنا- سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار کاردار آمریکا در بغداد گفت: این کشور با توجه به روابط خوبی که با ایران و آمریکا دارد می تواند در تنش اخیر میان دو طرف، نقش میانجیگری ایفا کند.

جوی هود، کاردار سفارت آمریکا در بغداد روز یکشنبه با حضور در دفتر جریان حکمت ملی عراق با «سید عمار حکیم»، رهبر این جریان دیدار و گفت وگو کرد.
در این دیدار، روابط فیمابین و تازه‌ترین تحولات اوضاع سیاسی عراق و منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رهبر ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد که نه جمهوری اسلامی ایران خواهان جنگ است و نه آمریکا.

«هادی العامری» رهبر ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان جنگ نیست.

وی افزود: نه جمهوری اسلامی ایران خواهان جنگ است و نه آمریکا، تنها رژیم صهیونیستی خواهان جنگ است. ما به عراقی‌ها هشدار می‌دهیم که آتش این جنگ نباشند.

روی خط اخبار/ از انفجار سفارت آمریکا در بغداد و تاکید ترامپ به عدم تمایل به جنگ تا  حضور نیروهای نظامی انگلیس در خلیج فارس و جنگ رسانه ای واشنگتن علیه تهرانجنگ رسانه ای واشنگتن علیه تهران/ سوگیری منفی ۴۳ درصد مطالب نیویورک تایمز با موضوع ایران

نتایج یک تحقیق نشان می دهد که نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با عدول از رسالت حرفه ای به ویژه اصل بی طرفی درانتشار اطلاعات، به جنگ رسانه ای علیه ایران برخاسته به طوری که ۴۳ درصد مطالب آن با سوگیری منفی علیه کشورمان منتشر شده است.

نتایج این تحقیق که سعیده آقاخانی به راهنمایی دکتر اکبرنصراللهی به روش تحلیل محتوا در دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی انجام داده، نشان می دهد: روزنامه نیویورک تایمز ۱۵۷ مطلب در قالب ۲۰۲ هزار و ۸۷۸ کلمه در بازه زمانی ۲۱ مارس تا ۲۲سپتامبر گذشته منتشر کرده است که ۸۷.۶۹ درصد آن با موضوع سیاسی و ۱.۲۱ درصد آن مربوط به خروج امریکا از معاهده هسته ای و ۴۳ در صد با سوء گیری منفی در مورد ایران بوده است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...