رییس دانشگاه تهران: دانشگاه تهران پرچم آموزش عالی کشور در دنیا است


رییس دانشگاه تهران: دانشگاه تهران پرچم آموزش عالی کشور در دنیا است

شفقنا- رییس دانشگاه تهران گفت: این دانشگاه نقش ملی دارد و به عنوان مهم ترین پرچم آموزش عالی کشور در دنیا شناخته می شود؛ از این رو تمام توان خود را در جهت برقراری ارتباط با جامعه و مشارکت در توسعه کشور به کار می گیرد.  محمود نیلی احمدآبادی روز دوشنبه در مراسمی در باغ موزه نگارستان به مناسبت روز جهانی […]

رییس دانشگاه تهران: دانشگاه تهران پرچم آموزش عالی کشور در دنیا است

شفقنا- رییس دانشگاه تهران گفت: این دانشگاه نقش ملی دارد و به عنوان مهم ترین پرچم آموزش عالی کشور در دنیا شناخته می شود؛ از این رو تمام توان خود را در جهت برقراری ارتباط با جامعه و مشارکت در توسعه کشور به کار می گیرد.

محمود نیلی احمدآبادی روز دوشنبه در مراسمی در باغ موزه نگارستان به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی اظهار کرد: ارتباط صنعت با جامعه یکی از مهم ترین اهداف دانشگاه تهران است، در واقع مردم پشتوانه ای مهم برای حرکت دانشگاه هستند.
وی افزود: ایده ها و دیدگاه های جامعه توانسته دانشگاه تهران را در جهت اهداف خود پیش برد؛ از این رو اگر دانشگاه ارتباط مناسبی با جامعه نداشته باشد، در واقع رسالت خود را به درستی انجام نداده است و نمی تواند به عنوان یک دانشگاه پیشرو به حرکت خود ادامه دهد.
به گفته نیلی احمدآبادی، دانشگاه تهران علی رغم تأثیر شگرفی که در حوزه های مختلف جامعه داشته، اما همچنان نیازمند ارتباط گسترده تر با جامعه است.
وی معتقد است ارتباط مناسب دانشگاه تهران با مردم سبب شده تا آحاد جامعه این دانشگاه را از خود بدانند و در جهت اداره آن کمک کنند.
رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: ترویج تفکر کار خیر و تفکر توسعه فرهنگ از دیگر اهداف دانشگاه تهران است. اهدای آثار ارزشمند خیرین به موزه های دانشگاه تهران نشان دهنده این است که این دانشگاه توانسته به درستی در جهت تحقق اهداف خود گام بردارد.
وی با اشاره به اینکه باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران امروز به عنوان گنجینه بسیار مهمی در سطح بین المللی شناخته شده است، گفت: این موزه به شناخته شدن بیشتر تاریخ، فرهنگ و ادب ایران بیش از پیش کمک می کند.
نیلی احمدآبادی تأکید کرد: دانشگاه تهران فقط یک حوزه آموزش عالی نیست، بلکه بخش مهمی از تاریخ ، فرهنگ و ادب ایران نیز است که همواره برای خدمت به مردم سرزمین خود تلاش می کند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا