واردات خودروهای خارجی و هیبریدی همچنان ممنوع است / برنامه‌ای برای واردات خودرو وجود ندارد


واردات خودروهای خارجی و هیبریدی همچنان ممنوع است / برنامه‌ای برای واردات خودرو وجود ندارد

سرپرست دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت می‌گوید: واردات خودرو ممنوع است و برنامه‌ای برای واردات آن وجود ندارد. نوشته واردات خودروهای خارجی و هیبریدی همچنان ممنوع است / برنامه‌ای برای واردات خودرو وجود ندارد اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو با ماده (۴) این طرح موافقت کردند. در این ماده آمده است که «واردات خودروهای سواری تمام‌برقی-بنزینی (تمام‌هیبریدی) تا زمان تولید آنها در داخل از پرداخت حقوق ورودی معاف است. دولت موظف است زمینه تولید داخل خودروهای مذکور را ظرف مدت پنج سال فراهم کند. هزینه‌های مالی ناشی از اجرای این ماده از محل درآمدهای ناشی از اجرای حکم تبصره ذیل ماده (۳) این قانون تامین می‌شود.»

در همین رابطه سرپرست دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در پاسخ به این پرسش که ثبت سفارش خودروهای هیبریدی از چه زمانی آغاز خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: واردات خودرو ممنوع است و برنامه‌ای برای واردات آن وجود ندارد.

سیدمهدی نیازی درباره تصمیم مجلس مبنی بر واردات خودروهای سواری تمام‌برقی-بنزینی اظهار کرد: تصمیم مجلس مبنی بر طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو هم منافاتی با ممنوعیت واردات این خودروها ندارد.

باید گفت طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی با وجود ممنوعیت خودروها اما تعرفه پرداختی خودروهای هیبریدی صفر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها