نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب قرآن در تالش دایر شد


نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب قرآن در تالش دایر شد

آستارا - ایرنا - نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب آیات قرآن مجید با نمایش آثاری از دو هنرمند بزرگ تالش، به مناسبت ماه مبارک رمضان با حضور مسئولان این شهرستان دایر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش عصر یکشنبه در آئین افتتاح این نمایشگاه در مجتمع فرهنگی هنری معراج این شهرستان گفت: در این نمایشگاه، مجموعه آثار هنرمند خوشنویس دکتر علی عبدالحسین زاده و آثار تذهیب سیده طیبه مولایی تا ۱۸خرداد در معرض دید عموم قرار گرفته و خوشنویسی های زیبا و هنر تذهیب، جسم و جان هر بیننده ای را مجذوب می کند.
بهرام خوشحال افزود: عبدالحسین زاده متولد 1342 شهرستان خلخال، پزشک، بازنشسته ارتش و دارای مدرک فوق ممتاز خوشنویسی است.
وی ادامه داد: کتابت و چاپ قرآن کریم به خطوط ثلث و نسخ، کتابت و چاپ صحیفه سجادیه و برگزاری بیش از 22 نمایشگاه انفرادی خوشنویسی در داخل و خارج از کشور از فعالیت های این هنرمند است.
وی اظهار کرد: مولایی نیز متولد 1370 تالش و مترجم زبان انگلیسی است و نمایشگاه های متعدد نقاشی آبرنگ، مداد رنگی، راپید، رنگ روغن و تذهیب برگزار کرده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش گفت: این شهرستان از استعدادهای هنری و فرهنگی بسیاری برخوردار است و ده ها انجمن ادبی، فرهنگی و هنری با شرکت صدها هنرمند و ادیب در زیر مجموعه اداره ارشاد تالش به فعالیت مشغول هستند.
سید عیسی مهدوی فرماندار تالش در بازدید از این نمایشگاه، هنرمندان را از سرمایه های اصیل و فرهنگی این شهرستان دانست و بر ارج گذاری به آثار و تولیدات آنها تاکید کرد.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7106 / 7124/2007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!