خانواده بهترین محل برای تمرین تقوا است


خانواده بهترین محل برای تمرین تقوا است

یک استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خانواده محور تربیت و بهترین محل تمرین تقوای الهی است، گفت: انسان تنها در خانواده می تواند خودخواهی و منیت خود را برطرف کند، لذا خانواده مدخل ورود به بهشت است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «علی سرلک» شامگاه شنبه، ۲۱ اردیبهشت به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند هدف از خلقت انسان را بروز و ظهور اسماء الهی در وجود او قرار داده است.

استاد حوزه علمیه افزود: برای اینکه انسان مظهر اسماء جمال و جلال الهی شود باید خود را از آلودگی های گناه پاک کند در غیر این صورت نمی تواند این مشیت الهی را انعکاس دهد.

وی با بیان اینکه خداوند انسان را اشرف مخلوقات و جانشین خود در زمین قرار داده است، تصریح کرد:‌ کسی روی زمین جانشین خداوند و اشرف مخلوقات است که اسماء جمال و جلال الهی در او متجلی شده باشد.

حجت الاسلام سرلک پایه و محور همه اسماء الهی حول رحمت خداوند قرار دارد، ابراز کرد:‌ خانواده جایگاه و بستر رحمت و مهربانی همه اعضا نسبت به یکدیگر است هر کس بخواهد به قرب الهی نزدیک شود باید به خانواده توجه خاص داشته باشد.

وی با بیان اینکه ازدواج و تشکیل خانواده بهترین مسیر تجلی اسماء جلال و جمال الهی است، تاکید کرد:‌ زمانی که انسان تشکیل خانواده می دهد مسئولیت های متعدد انسانی بر عهده او قرار می گیرد که می تواند با آنها به خدا نزدیک شود.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از پیامبر(ص)‌ مبنی بر اینکه کسی نمی تواند به همسر خود خدمت کند مگر اینکه صدیق باشد، ابراز کرد: خانواده محور تربیت و بهترین محل تمرین تقوای الهی است که چنین فرصتی در جای دیگر وجود ندارد.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه مومن حقیقی باید خانواده خود را بر اصل و اساس نور تشکیل دهد، گفت: در یک خانواده نورانی به مساله ولایت و ولایتمداری بهاء داده می شود.

وی با بیان اینکه هر کس از تشکیل خانواده دوری کند خود را از مدار نور دور می کند، ابراز کرد:‌ داشتن مسئولیت در خانواده انسان را به نور الهی نزدیک می کند اما افراد در جامعه رفاه زده و خودخواه از تشکیل خانواده و انجام مسئولیت دوری می کنند.

استاد حوزه در پایان خاطرنشان کرد: انسان تنها در خانواده می تواند خودخواهی و منیت خود را برطرف کند، در روایات آمده است هر کس ازدواج کند یا شرایط ازدواج دیگری را فراهم کند، در زمره اولیاء الهی محسوب می شود، خانواده مدخل ورود به بهشت است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین ساعت‌ هوشمند پیشنهادی بر اساس قیمت (اردیبهشت 1403)