آمادگی طرح های سالمسازی ساحل آستارا برای گردشگران تابستانی


آمادگی طرح های سالمسازی ساحل آستارا برای گردشگران تابستانی

آستارا - ایرنا - طرح های سالمسازی نوار ساحلی آستارا برای استقبال از گردشگران تابستانی و ایجاد فضای شاد فرهنگی از آمادگی لازم برخوردار است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا دریا در فصل تابستان جزو زیباترین و مهم ترین نقاط مورد توجه گردشگران است و خوشبختانه شهرستان آستارا از این نعمت و مزیت برخوردار است.
محلی برای اسکان موقت و بهره مندی از امکانات اولیه جزو اصلی ترین خواسته های گردشگران است و به همین جهت ایجاد چنین شرایطی مستلزم هماهنگی و تعامل دستگاه های متولی است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا گفت: تامین امنیت جانی گردشگران و جلوگیری از غرق شدن آنها مهم ترین دغدغه فرمانداری و اعضای ستاد ساماندهی سواحل است و به همین منظور تبدیل دو نقطه خطرآفرین به طرح های سالمسازی در دستور کار قرار گرفته است.
سامان ساسانیان افزود: از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد دو طرح سالمسازی در پشت نیروی دریایی ارتش و حوالی طرح صدف استقبال می کنیم تا زمینه نظارت بیشتر در نوار ساحلی فراهم شود.
وی اظهار کرد: فعالیت سه طرح سالمسازی سفیر امید، لوندویل و صدف با استقرار ناجیان غریق از تعطیلات عید فطر آغاز خواهد شد و از گردشگران و شهروندان انتظار داریم از شنا در مناطق خطرآفرین پرهیز کنند.
وی بیان کرد: با همکاری سپاه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا برنامه های فرهنگی شامل جشنواره، نمایشگاه و جنگ شادی در طرح های سالمسازی سفیر امید و لوندویل برگزار خواهد شد.
شهردار آستارا هم گفت: طرح سالمسازی سفیر امید آستارا به مساحت حدود 13 هکتار راه اندازی شده و برای توسعه و تجهیز شناگاه های آن حدود 30 میلیارد ریال هزینه شده است.
جواد معیتی افزود: تجهیز شناگاه مردانه، سالن آمفی تئاتر روباز و ایجاد استخر کودکان جزو تعهدات بخش خصوصی در طرح سفیر امید است و امیدواریم تا آغاز فصل تابستان انجام شود.
رئیس هیات نجات غریق شهرستان آستارا هم گفت: برای جلوگیری از غرق شدن افراد، تعداد ناجیان غریق در نقاط خطرآفرین از 12 نفر در تابستان سال گذشته، به 44 نفر در تابستان امسال افزایش خواهد یافت.
حسین انزابی افزود: هیات با کمبود ناجی غریق و مشکل تامین هزینه و حقوق آنها مواجه است و در صورت تامین اعتبار و همکاری دولت، امکان استقرار کافی ناجی برای پوشش نوار ساحلی وجود دارد.
وی افزود: ناجیان غریق از تعطیلات عید فطر در 14 منطقه خطرآفرین ساحل آستارا مستقر خواهند شد و به دلیل نبود استخر در این شهرستان، ناجیان در شهرهای مجاور آموزش می بینند.
انزابی یادآور شد: در تابستان سال گذشته ناجیان غریق آستارا 26 نفر را در طرح های سالمسازی و 20 نفر را در خارج از طرح ها از غرق شدن نجات داده بودند و هشت نفر به علت شنا در نقاط خطرآفرین، جان خود را از دست دادند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و سه طرح سالمسازی در ساحل دریای خزر در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105 / 7124/2007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس