آمریکا با جنگ اقتصادی به دنبال جلوگیری از پیشرفت های ایران است


آمریکا با جنگ اقتصادی به دنبال جلوگیری از پیشرفت های ایران است

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خوی گفت: امروز آمریکا و استکبار با جنگ اقتصادی و تحریم ها قصد به زانو در آوردن ایران را دارد و می خواهد از پیشرفت ایران در قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی در منطقه و جهان جلوگیری کند.

به گزارش ایرنا امیر تیموری روز یکشنبه در جلسه هماهنگی گرامیداشت روز سوم خرداد در خوی افزود: استکبار جهانی در هشت سال دفاع مقدس یکپارچه در پشت صدام ایستادند تا به زعم خود جمهوری اسلامی ایران را از پای در آورند اما در سالروز آزادسازی خرمشهر به این نتیجه رسیدند که درمورد ایران و مردم همیشه پیروز آن اشتباه کردند.
وی افزود: صدام حسین و ایادی استکبار در هشت سال دفاع مقدس به ایران هزینه یکهزار میلیارد دلاری و 22 هزار شهید گلگون کفن بر ایران تحمیل کردند.
وی با اشاره به اهمیت سالروز آزادسازی خرمشهر در کشور گفت: سوم خرداد باید در سراسر جهان و ایران بهتر شناسانده شود تا یادآور از جان گذشتگی فرزندان ایران و ماندگاری روحیه ایثار و شهادت باشد.
وی اظهار داشت: باید فرهنگ جهاد، دفاع مقدس و حماسه سوم خرداد را به نسل جدید منتقل کرد تا با حماسه های ایستادگی رزمندگان اسلام آشنا شوند.
معاون هماهنگ کننده سپاه خوی نیز در این جلسه گفت: عملیات بیت المقدس نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس محسوب می شود.
سرهنگ عیوضلو با بیان اینکه علت اصلی پیروزی ایران در این آزادسازی خرمشهر تبعیت از رهبری امام خمینی(ره) بود، گفت: وحدت همه نیروهای مسلح و نیروهای مردمی در آزادسازی خرمشهر ماندگار شد.
وی اضافه کرد: امسال از یکم تا چهار خرداد / سالروز بزرگداشت مقاومت دزفول/، چهار روز برنامه های متخلف فرهنگی و اجتماعی در این خصوص اجرا می شود.
وی افزود: تجلیل از حماسه سازان سوم خرداد و گرامیداشت این سالروز در روز شنبه در مسجد قیرمیزی خوی، غبارروبی مزار شهدا، فضاسازی شهر متبرک به یاد شهدا، دلجویی از خانواده های 9 شهید ارتشی و سپاهی به شهادت رسیده در این عملیات از جمله این برنامه هاست.
به گزارش ایرنا آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از 578 روز اشغال در روز سوم خرداد سال 1361 صورت گرفت.
این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت و فتح خرمشهر بازتاب جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد؛ این واقعه از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود.
به همین دلیل از آن روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود.
شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرده‌است.
8135/7129

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری از حمله ترکیبی موشک‌ الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اسرائیل