آموزش فنی و حرفه ای 25 رشته در مهریز آغاز شد


آموزش فنی و حرفه ای 25 رشته در مهریز آغاز شد

یزد - ایرنا - رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مهریز گفت: برگزاری دوره های آموزشی پیش بینی شده سال 1398 این شهرستان در 25 رشته در حوزه شهری و نیز مناطق روستایی آغاز شد.

هادی ابویی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا این رشته ها را جوشکاری گاز، برق ساختمان، برق و مکانیک خودرو، رایانه، خیاطی، کیف دوزی، آشپزی و گلابتون دوزی و ... ذکر کرد.
وی ادامه داد: در این ارتباط 10 کارگاه آموزشی در رشته های برق صنعتی، مکانیک، صنایع دستی، فناوری اطلاعات، طراحی و دوخت ، هنرهای تزئینی و آشپزی، تعمیر لوازم خانگی و برق ساختمان فعال است.
وی هدف از برگزاری دوره های آموزشی یادشده را تامین و تربیت نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر بازار کار منطقه و شهرستان های مجاور ذکر کرد.
این مسئول تدوین دوره های آموزش فنی و حرفه ای مهریز اظهار داشت: 18 مربی تدریس دوره های آموزشی در رشته های مختلف را بر عهده دارند و در پایان به شرکت کنندگان گواهینامه آموزشی اعطا می شود.
ابویی یادآور شد: همچنین 10 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در رشته های طراحی، دوخت و مراقبت زیبایی با نظارت این نهاد در شهر و برخی روستاها فعالیت دارد.
به گفته رئیس مرکز فنی و حرفه ای مهریز در سال 1397 نیز 22 هزار ساعت آموزش مهارتی برای سه هزار جوان جویای کار در 150 دوره برگزار شد که اغلب موفق به دریافت مدرک آموزشی شدند.
مرکز فنی و حرفه ای مهریز فعالیت خود را از سال 1375 آغاز کرده است.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش