35 درصد دانش آموزان خمین در هنرستان ها تحصیل می کنند


35 درصد دانش آموزان خمین در هنرستان ها تحصیل می کنند

خمین - ایرنا - مدیرآموزش و پرورش خمین گفت: 35 درصد از مجموع دانش آموزان این شهرستان در مراگز فنی و حرفه ای، کار و دانش و هنرستان ها اشتغال به تحصیل دارند.

« عبدالرضا پیرحسین لو» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک هزار و 200 دانش آموز دختر و پسر در مراکز فنی و حرفه ای و کارو دانش این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: این دانش آموزان در سه مرکز فنی وحرفه و چهار مرکز کار و دانش در بیش از 30 رشته تحصیل می کنند.
مدیر آموزش و پرورش خمین اظهار داشت: راه اندازی هنرستان شاهد در این شهرستان درحال پیگیری است و رشته های کارآفرین همچون ساخت زیورآلات، جواهرات و صنایع چوبی و طراحی داخلی در دستور کار این هنرستان قرار دارد.
پیرحسین لو با بیان اینکه هنرستان دکتر حسابی روستای شهابیه از توابع خمین یکی از ظرفیت های آموزشی استان مرکزی است، گفت: دانش آموزان این مرکز آموزشی از سال تحصیلی جدید در این مرکز مشغول به کار و از خدمات حمایتی بیمه نیز بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: رشته های تعمیر ماشین آلات سنگین، گیاهان دارویی، دامداری و ماشین آلات کشاورزی در سال تحصیلی جدید در این مرکز آموزشی راه اندازی می شود.
مدیر آموزش و پرورش خمین تاکید کرد: مهارت آموزی عامل تاثیرگذار برای کارآفرینی درزمینه های مختلف است و رشته های تحصیلی در مراکز فنی و حرفه ای و کارو دانش باید متناسب با وضعیت جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی شهرستان ها باشد.
18 هزار و 500 دانش آموز شهرستان خمین در 250 مرکز آموزشی تحصیل می کنند.
9930/3075

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری