قابلیت ثبت اسکرین‌شات پیمایشی در اندروید R عرضه خواهد شد


قابلیت ثبت اسکرین‌شات پیمایشی در اندروید R عرضه خواهد شد

شاید شما هم در اخبار گذشته، متوجه عدم ارایه قابلیت اسکرین‌شات پیمایشی در اندروید Q شدید. اما خبر خوبی که باید به شما بدهیم، احتمال عرضه این ویژگی در یازدهمین نسخه  از سیستم‌عامل اندروید (اندروید R) است. شاید شما هم مانند اکثر کاربران به دلیل عدم وجود نرم‌افزارهای اضافی و رابط کاربری ساده، علاقه خاصی به نسخه خام اندروید داشته باشید. اما با این‌حال...

شاید شما هم در اخبار گذشته، متوجه عدم ارایه قابلیت اسکرین‌شات پیمایشی در اندروید Q شدید. اما خبر خوبی که باید به شما بدهیم، احتمال عرضه این ویژگی در یازدهمین نسخه از سیستم‌عامل اندروید (اندروید R) است. شاید شما هم مانند اکثر کاربران به دلیل عدم وجود نرم‌افزارهای اضافی و رابط کاربری ساده، علاقه خاصی به نسخه خام اندروید داشته باشید. اما با این‌حال برخی از قابلیت‌های کاربردی این سیستم‌عامل در نسخه نهایی آن، توسط گوگل حذف می‌شوند.

در این مسیر نیز برخی از کمپانی‌های سازنده اسمارتفون‌ سعی داشته‌اند تا با اضافه‌کردن قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلفی به نسخه‌های اندروید، به نوعی این سیستم‌عامل را برای تلفن‌های خود سفارشی‌سازی کنند.

به عنوان نمونه، قابلیت‌هایی مثل مالتی‌تسکینگ (چند برنامگی) و مالتی ویندو (چند پنجره‌ای) در گوشی‌ گلکسی نوت 3 سامسونگ، در قالب اندروید 4.3 (جیلی‌بین) و در سال 2013 برای کاربران این گوشی ارایه شد. سرانجام، گوگل نیز این ویژگی را در سال 2017 و نسخه هفتم اندروید (اندروید نوقا) در دسترس کاربران قرار داد.

به نظر می‌رسد که قابلیت اسکرین‌شات پیمایشی هم از این روند پیروی خواهد کرد. Dave Burke، مهندس ارشد بخش اندروید گوگل در توییتی اعلام کرد که این مورد را در لیست کارهای این بخش برای نسخه بعدی اندروید، یعنی اندروید R اضافه می‌کند.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که هنوز راه بسیار زیادی برای عرضه این ویژگی در پیش رو قرار دارد. زیرا اندروید Q در اوایل پاییز امسال منتشر خواهد شد و در نتیجه بیش از یک سال به زمان معرفی و عرضه اندروید R باقی مانده است.

در همین حین، این قابلیت برای رابط کاربری شخصی‌سازی شده برخی از گوشی‌های کمپانی‌های مختلف ارایه شده است. شرکت‌هایی مثل سامسونگ، هواوی و شیائومی نیز در این دسته قرار دارند.

به هرحال، دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن بوده و ما هم‌چنان منتظر عرضه این قابلیت در نسخه خام اندروید می‌مانیم!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد