مهمترین خبرهای جهان (7-19)


مهمترین خبرهای جهان (7-19)

استاد دانشگاه اردن: دعوت عربستان برای کنفرانس مکه, به نوعی درخواست برای دنباله روی اعراب از ریاض است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین عناوین خبرهای 12 ساعت گذشته به شرح زیر است:
ایران
// وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران برای شرکت در اجلاس مجمع جهانی بهداشت که در ژنو سوییس برگزار میشود، به این کشور سفر کرده است. (خبرگزاری صدا وسیما)
// تیم کاراته ایران بر سکوی قهرمانی لیگ جهانی سری آ استانبول ایستاد. (خبرگزاری صداوسیما)
// استاد دانشگاه اردن: دعوت عربستان برای کنفرانس مکه, به نوعی درخواست برای دنباله روی اعراب از ریاض است.(تلویزیون الجزیره)

فلسطین اشغالی
// فعالان فلسطینی در سالگرد جنایت روستای الطنطوره با برگزاری راهپیمایی گسترده به سمت منطقه باقی مانده از این روستا، بر حق بازگشت به سرزمین خود تاکید کردند. (شبکه تلویزیونی المنار)

یمن
// ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کنترل ۷۰ درصد از شهر قعطبه در استان ضالع را از مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی پس گرفتند. (شبکه تلویزیونی المیادین)
// وزارت دفاع یمن هشدار داد حدود ۳۰۰ هدف در خاک امارات و عربستان در بانک اهداف ما قرار دارد. (شبکه تلویزیونی المیادین)

آمریکا
// ناوگان پنجم آمریکا در منطقه از آغاز گشت زنی کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس در آب‌های بین المللی منطقه خبر داد. (شبکه تلویزیونی الجزیره)
// رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: شرکت‌ها در حال خروج از چین به منظور تولید کالا در دیگر کشور‌های آسیایی هستند. (خبرگزاری رویترز)

سوریه­
// ارتش سوریه ادعای گرو‌های مسلح دایر بر استفاده از گاز‌های شیمیایی در شهرک کبانی در حومه شمال شرق لاذقیه را تکذیب کرد. (خبرگزاری صداوسیما)
// وزارت امور خارجه سوریه گزارش داد: گروه‌های تروریستی و برخی از رسانه‌های وابسته به آن‌ها با راهنمایی حامیان خود، اخبار کذب و جعلی را مبنی بر استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در شهرک کبانی در حومه لاذقیه منتشر کرده اند. (شبکه تلویزیونی الاخباریه)
// وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای بر عاری بودن این کشور از سلاح شیمیایی تاکید کرد. (خبرگزاری صداوسیما)
// خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، دفاع هوایی سوریه موفق شد اهدافی را در آسمان قنیطره منهدم کند. (شبکه تلویزیونی المیادین)

­ارمنستان
// نخست وزیر ارمنستان خواستار انقلاب دوم در کشورش است. نیکول پاشینیان از مردم کشورش خواسته ورودی‌ها و خروجی‌های کلیه دادگاه‌های ارمنستان را مسدود کنند و اجازه فعالیت به آن‌ها ندهند. (خبرگزاری صدا و سیما)

عربستان سعودی
­// ریاض تأکید کرد که تأسیسات نفتی عربستان از امنیت کافی برخوردار هستند. این در حالیست که چند روز پیش یک خط لوله عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت خام در جهان، با استفاده از پهپاد مورد حمله واقع شد. حوثی‌های یمن مسئولیت این حمله را پذیرفتند. (خبرگزاری فرانسه)

روسیه
// الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه گفت: تقاضای جهانی برای نفت کمتر از پیش بینی‌های صورت گرفته است. (خبرگزاری رویترز)

سازمان ملل متحد
// عفو بین الملل اعلام کرد که تاکنون بیش از ۱۶۰۰ غیرنظامی در حملات هوایی آمریکا، انگلیس و فرانسه در سوریه جان خود را از دست داده اند. (توئیتر)

مصر
// بنابر اعلام منابع امنیتی و بیمارستانی مصر، ­دستکم ۱۷ نفر که در میان آن‌ها اتباع آفریقای جنوبی و مصر دیده می‌شود، روز یکشنبه در اثر انفجار بمب در مسیر اتوبوس گردشگران در نزدیکی اهرام ثلاثه در استان جیزه زخمی شدند. (خبرگزاری فرانسه)

­عراق
// وزارت کشور عراق سقوط چند موشک کاتیوشا در منطقه سبز را تایید و اعلام کرد: موشک‌های کاتیوشا به منطقه‌ای در سه کیلومتری سفارت امریکا در منطقه سبز برخورد کرد. (خبرگزاری صداوسیما)

لیبی
// ده‌ها عضو مجلس نمایندگان لیبی در طبرق، شرق کشور، خروج از توافقنامه سیاسی صخیرات و حمایت از نیرو‌های خلیفه حفتر را خواستار شدند. (شبکه تلویزیونی الجزیره)

­فرانسه
// صد‌ها نفر از مهاجران غیر قانونی و بدون مدارک اقامت در اعتراض به اخراج شان از فرانسه، بخشی از ترمینال ۲ فرودگاه شارل دوگل پاریس را بمدت چند ساعت اشغال کردند. (خبرگزاری صداوسیما)

شیلی
// شماری از مردم شیلی در اعتراض به واردات محصولات شرکت آمریکایی مونسانتو (Monsanto) به کشورشان در شهر سانتیاگو تظاهرات کردند. (خبرگزاری رویترز)

چین
// چین با موفقیت موتور یک موشک با سوخت مایع را آزمایش کرد. موتور این موشک هشتاد تن وزن دارد و شرکت لنداسکیپ پکن آن را با موفقیت آزمایش کرد. آزمایش این موشک بیست ثانیه به طول انجامید. (خبرگزاری رویترز)

­ایتالیا
// نتایج جدیدترین امار‌ها از وضعیت اقتصادی ایتالیا نشان می‌دهد تداوم بحران مالی در ایتالیا میلیون‌ها نفر از مردم این کشور را در معرض خطر فقر قرار داده است. (خبرگزاری صدا و سیما)

اوپک
// مقامات عربستان سعودی و امارات متحده عربی به عنوان صادرکنندگان عمده سازمان کشور‌های صادر کننده نفت، اوپک اعلام کردند به رغم کاهش گسترده نفت ایران و ونزوئلا، اما عرضه نفت و تولید آن رو به افزایش است. ((خبرگزاری فرانسه)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟