مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه


مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

تهران- ایرنا- دیدار روحانی با جمعی از دانشجویان و جوانان و تاکید بر نقش حضور نسل جوان در عرصه های مختلف برای گذر از تنگناها، اعلام تصویب طرح نوآفرین در هیات دولت از سوی آذری جهرمی، رای مثبت اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به عدم تعویق زمان برگزاری کنکور 98، تاکید رهبر جریان حکمت ملی عراق بر نقش بغداد برای میانجیگری در تنش اخیر میان ایران و...

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری با تاکید براینکه کمتر کشوری توانسته در مجمع عمومی سازمان ملل 2 قطعنامه اجماعی به نفع آراء ملت ایران به دست آورد که یکی از این قطعنامه‌ها، قطعنامه تعامل و همفکری جهانی و گفت وگوی تمدن‌هاست، گفت: گفت وگوی تمدن‌ها ره‌آورد فکری و نظری ملت بزرگ ایران است.
* تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتی از تصویب طرح نوآفرین در هیات دولت خبر داد و نوشت: این طرح برای رفع موانع و زیرساخت‌های حقوقی سر راه استارتاپ در سازمان فناوری تدوین شد.
* تهران- ایرنا- اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نسبت به عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری 98 رای مثبت دادند.
* شهرری- ایرنا- تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم(ع) گفت: گزینش درست مسئولان بر اساس شایسته سالاری تا حد زیادی جلوی فساد اداری را می گیرد.
* تهران- ایرنا- مهلت فروش سهام تمام اشخاص حقیقی و حقوقی غیر وابسته در بانک های قوامین، حمکت ایرانیان، انصار، مهراقتصاد و موسسه اعتباری کوثر به مدت 15 روز کاری تمدید شد.
* تهران- ایرنا- سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی در اینستاگرام قهرمانی تیم ملی کاراته ایران در لیگ جهانی استانبول را به ملت ایران، جامعه ورزشی، مربیان و به ویژه به زنان و مردان قهرمان عضو این تیم تبریک گفت.
* اهواز- ایرنا- معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از اختصاص 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با مصوبه هیات وزیران برای جبران خسارت ناشی از سیل فروردین ماه امسال برای مناطق سیل زده کشور خبر داد.
* تهران- ایرنا- حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی نماینده ویژه رئیس جمهوری در پیامی عید صابئین و میلاد حضرت یحیی (ع) را به صابئین مندایی ایران تبریک و شادباش گفت.
* قم- ایرنا- تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین حوزه‌های علمیه و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در امر پیشگیری از اعتیاد در یک بازه زمانی 5 ساله، در جلسه ای در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم به امضا رسید.
* قم- ایرنا- دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مبحث جمع‌آوری، نگهداری، درمان و ایجاد اشتغال و توانمندسازی معتادان متجاهر اولویت کوتاه‌مدتی بوده که توسط این ستاد با تاسیس اردوگاه‌های تخصصی دنبال می‌شود.
* ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به استان، گفت: در این سفر 27 طرح با چهار هزار و 465 میلیارد تومان هزینه توسط دکتر حسن روحانی در شهرستان های مختلف استان افتتاح می شود.
* تهران- ایرنا- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اتمام بررسی طرح افزایش جمعیت و تعالی خانواده در این کمیسیون گفت: طرح مذکور برای اعمال اصلاحات به اداره قوانین و سپس برای تصویب به صحن مجلس می رود.
* تهران- ایرنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: چون در لایحه مالیات بر ارزش افزوده، 9 درصد مالیات از سفرهای هوایی اخذ می شود، 5 درصد مالیات بر ارزش افزوده را از این سفرها حذف کردیم.
* پکن- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین گفت: چالش های پیش روی بشریت از مرزهای ملی فراتر رفته و شرایطی را پدید آورده است که دیگر نمی توان به سادگی و با اتکا به قدرت ملی بدان ها پاسخ گفت از این رو گفت و گو و تلاش جمعی تنها راه چاره ای است که برابر ما وجود دارد.

اخبار خارجی
**********
* بغداد- ایرنا- سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار کاردار آمریکا در بغداد گفت: این کشور با توجه به روابط خوبی که با ایران و آمریکا دارد می تواند در تنش اخیر میان دو طرف، نقش میانجیگری ایفا کند.
* نیویورک- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر توافق هسته ای را توافقی بد دانست و با بیان اینکه ایران نباید به سلاح اتمی دست یابد گفت: من کسی نیستم که بخواهد به سوی جنگ با ایران برود.
* تهران- ایرنا- تنی چند از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا گفت وگوهای رسانه ای روز یکشنبه خود را به انتقاد از سیاست های دولت ترامپ علیه ایران اختصاص دادند.
* تهران- ایرنا- شرکت گوگل پس از اقدام دولت آمریکا علیه شرکت فناوری هوآوی چین، برخی همکاری های خود با این شرکت را متوقف کرد.
* تهران- ایرنا- تیراندازی 7 فرد مسلح در کافه ای در برزیل 11 کشته و یک زخمی برجا گذاشت.
* لندن- ایرنا- هزاران تن از مسافران فرودگاه منچستر به دلیل آنچه مشکل سوخت‌رسانی خوانده شد، سرگردان شدند.
* بغداد- ایرنا- در نخستین واکنش رسمی گروههای عراقی به انفجار در منطقه سبز بغداد، یکی از گروه های مقاومت این کشور، حادثه مذکور را ناموجه و مغایر با منافع ملی عراق دانست.
* بیروت- ایرنا- عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان تاکید کرد: مقاومت با پشتیبانی و حمایت مردم این کشور معامله قرن را شکست می دهد.
* تهران- ایرنا- جنبش انصارالله یمن حمله پهپادی اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو را بخشی از عملیات نظامی احتمالی برای حمله به 300 هدف حیاتی و نظامی در امارات و عربستان عنوان کرد.
* بغداد- ایرنا- سفارت آمریکا در بغداد مدعی شد که این کشور به این نکته پایبند خواهد بود که از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه استفاده نکند.
* تهران- ایرنا- نیروهای یمنی با نفوذ به منطقه مرزی عسیر در جنوب عربستان چند پایگاه نظامی را در این منطقه تصرف کردند.
* تهران- ایرنا- روزنامه نیویورک تایمز به نقل از کارمندان «دویچه بانک» آلمان خبر داد که این کارمندان تراکنش هایی را از سوی ترامپ و دامادش یافته اند که مظنون به پولشویی است.
* تهران- ایرنا- شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک مقام ارشد دولت ترامپ اعلام کرد که کاخ سفید قصد دارد عصر یکشنبه (به وقت واشنگتن) از بخش اول معامله قرن رونمایی کند که شامل برگزاری «کارگاه» جذب سرمایه گذاری برای کرانه باختری، غزه و منطقه است.
* بغداد- ایرنا- منابع امنیتی در عراق تاکید کردند که انفجار یک گلوله کاتیوشا در منطقه امنیتی سبز در قلب بغداد، خسارتی در بر نداشته است.
* تهران- ایرنا- رسانه ها از وقوع انفجار در بغداد پایتخت عراق خبر دادند.
* تهران- ایرنا- رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت که افزایش تنش با ایران نتیجه سیاست هایی است که دولت ترامپ علیه تهران در پیش گرفته است.
* بغداد- ایرنا- حمله تروریستی به اتوبوس حامل رزمندگان الحشد الشعبی هفت کشته و 26 زخمی بجا گذاشت.
* تهران- ایرنا- سوریه ادعای برخی رسانه‌ها و محافل وابسته به گروه های تروریستی مبنی بر استفاده ارتش این کشور از سلاح شیمیایی در استان لاذقیه را تکذیب کرد.
* تهران- ایرنا- سناتور آمریکایی و نامزد پیشین ریاست جمهوری این کشور گفت که جنگ با ایران هیچ منافعی برای واشنگتن ندارد و ترامپ و بولتون خواستار چنین جنگی نیستند.
* بغداد- ایرنا- رئیس پارلمان عراق خطاب به کاردار آمریکا تاکید کرد که مسائل منطقه باید از طریق مسالمت آمیز و بدور از درگیری حل شود.
* تهران- ایرنا- نماینده سازمان جهانی بهداشت گفت: یکی از چالش‌های مهم نظام سلامت ایران، علاوه بر محدودیت در بودجه نظام سلامت، موضوع تحریم‌ها است که چالش مخصوص ایران محسوب می‌شود.
* مسکو- ایرنا- وزیر انرژی روسیه از امکان افزایش تولید نفت کشورهای عضو اوپک پلاس (اعضای اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی) خبر داد.
* تهران- ایرنا- رئیس پیشین سیا و فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا ضمن اعتراف به اقتدار ایران گفت که با وجود افرادی چون بولتون در کاخ سفید، ترامپ خواهان جنگ یا تغییر حکومت تهران نیست.
* تهران- ایرنا- محافظه کاران در انتخابات استرالیا توانستند بار دیگر در انتخابات پیروز شده و قدرت را در دست بگیرند، اسکات موریسون، نخست‌وزیر این کشور که رهبر ائتلاف محافظه کاران بود، در کارزار انتخاباتی خود اعلام کرده بود که سیاست های مهاجرتی استرالیا را سختگیرانه تر خواهد کرد.
* تهران- ایرنا- پادشاه عربستان سعودی از سران کشورهای حوزه خلیج‌فارس و دیگر کشورهای عربی خواسته که در هفته آینده در دو نشست اضطراری که در مکه برگزار می شود، شرکت کنند. موضوع این دو نشست بررسی حوادث اخیر در تاسیسات نفتی عربستان سعودی و بندر الفجیره امارات است.
شبد**1953**1379

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا