این کارها را کنار بگذارید


این کارها را کنار بگذارید

همه ما خیلی وقت‌ها فهرستی از کارهایی که باید انجام بدهیم آماده می‌کنیم. اما درمورد کارهایی که باید از آنها دست بکشیم چطور؟ افراد موفق کارهایی که در زیر عنوان نمی‌کنیم را انجام نمی‌دهند اما این احتمال وجود دارد که شما هنوز انجامشان می‌دهید. همین امروز تصمیم بگیرید و این عادتها را به فهرست کارهای کنارگذاشتنی اضافه کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، افراد موفق برنامه دارند. زندگی آنها جهت و مقصد دارد. هیچوقت بی‌اراده کاری نمی‌کنند و بی‌مقصد پیش نمی‌روند به امید اینکه بهترین‌ها برایشان اتفاق بیفتد. آنها برای خود هدف تعیین می‌کنند و بعد برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی می‌کنند. اگر شما از آن دسته آدمهای هرچه پیش آید خوش آید هستید، از این رویکرد دست بکشید و شروع به برنامه‌ریزی کنید.

در حقیقت تنها کسی که می‌تواند بگوید شما نمی‌توانید، خودتان هستید. اگر در پس ذهن خود انعکاس این کلمات را می‌شنوید، آنها را دور بریزید. شک داشتن به خودتان، دشمن شماره یک پیشرفت شماست.تنها زمانی نگرانی درباره توانایی‌ها و ارزش‌های فردی خودتان را کنار می‌گذارید که بدانید چقدر توانایی دارید و اینکه واقعا می‌توانید.

انسان‌های موفق عادت دارند کاری را که آدم‌های تنبل برای فردا برنامه ریزی می‌کنند، همین امروز انجام دهند. بزرگترین دشمن بهره‌وری،این باور غلط است که شاید فردا روز بهتری برای انجام کار باشد. فردا هم شما همین احساس را خواهید داشت. مشکل واقعی شما نه توانایی امروزتان، بلکه طرز فکرتان است. مطمئن‌ترین فرصتی که شما دارید همان لحظه‌ای است که در آن زندگی می‌کنید. زندگی همین لحظه است.

با دست به کاری نزدن به هیچ‌جا نمی‌رسید. یک ایده تا زمانی که آن را عملی نکنید هیچ‌فایده‌ای برای شما ندارد. در واقع تا وقتی که آن ایده بزرگ در سرتان جا خوش کرده، ضررش از نفعش بیشتر است. ضمیر ناخودآگاه شما می‌داند که دارید امروز و فردا می‌کنید.تلاشی که برای ایجاد تاخیر در کامل کردن کارهای خود به خرج می‌دهید، استرس، اضطراب، ترس و معمولا امروز و فردا کردن‌های بیشتر به‌دنبال خواهد داشت. چرخه معیوبی که مرتب بدتر می‌شود تا زمانی که دست به کاری بزنید. پیشرفت شما با کارهای جدیدی که انجام می‌دهید مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

افراد موفق دیگران را مقصر نمی‌کنند و بهانه نمی‌آورند و از بداقبالی‌شان شکایت نمی‌کنند. آنها مسئولیت کامل زندگی خود را بر عهده می‌گیرند. آنها می‌دانند که موفقیت و شکست در دستان خود آنهاست. پس سعی نکنید خود را قربانی جلوه دهید یا بهانه‌ بیاورید.

هر وقت درگیر پروژه‌ای می‌شوید که شما را به حرکت وامی دارد، طبیعی است که از خودتان انتقاد کنید. علت این است که شما برای کاری که در دست دارید، ذوق دارید و دیدگاهی درباره اینکه نتیجه در پایان چه خواهد شد و چه حسی خواهد داشت، در ذهن خود دارید. اغلب بین کیفیت فعلی کارتان و آنچه خودتان انتظار داریداتفاق بیفتد، فاصله وجود دارد.حس شما می‌گوید که خروجی کار به اندازه کافی خوب نبوده است، تلاش کرده اید خوب از کار دربیاید اما هنوز خوب نیست. همین حس خوبی که نسبت به کارتان دارید از اول شما را درگیر خودش کرده و به همین دلیل است که می‌خواهید مطمئن باشد. این حقیقت فوق العاده ارزشمند است و به آن علاقه می‌گویند.اجازه ندهید بهتر شدن از آنچه که هستید، شما را از پیشرفت در راه یادگیری و رشد برای بهترین‌بودن باز دارد. بالاخره به آنجا خواهید رسید. فقط به کمی تمرین نیاز دارید. اگر هنوز در این مرحله هستید، بدانید که کاملا طبیعی است و مهمترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به کارتان ادامه دهید. تنها با تلاش بیشتر است که می‌توانیدسطح مهارت خود را کامل کنید و فاصله بین حس خوب و کیفیت خروجی کارتان را کاهش دهید.

قوی‌ترین و کارآمدترین انسان‌ها؛ آنهایی نیستند که همواره موفق می‌شوند بلکه کسانی هستند که بعد از باخت تسلیم نمی‌شوند. درست در اوج زمانی که حس دست کشیدن از کار به شما دست می‌دهد، به این فکر کنید که چقدر راه آمده اید و از اول چرا این کار را شروع کرده اید.اغلب خیلی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید به موفقیت نزدیک هستید. بعضی افراد، درست زمانی تسلیم می‌شوند که تقریبا به هدف رسیده‌اند درحالی که دیگران برخلاف آنها با تلاش بیشتر از همیشه تا آخرین ثانیه ممکن، به هدف خود می‌رسند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟