عنکبوتی که تارش را تیر و کمان می‌کند! +عکس


عنکبوتی که تارش را تیر و کمان می‌کند! +عکس

محققان دانشگاه آکرون در اوهایوی آمریکا موفق به شناسایی نوعی عنکبوت شده اند که به جای تار تنیدن از آن به عنوان تیرو کمان برای شکار طعمه به شیوه‌ای بسیار تهاجمی‌تر بهره می‌گیرد.

خبرگزاری فارس:محققان دانشگاه آکرون در اوهایوی آمریکا موفق به شناسایی نوعی عنکبوت شده اند که به جای تار تنیدن از آن به عنوان تیرو کمان برای شکار طعمه به شیوه‌ای بسیار تهاجمی‌تر بهره می‌گیرد.

به گزارش تک تایمز، محققان دانشگاه آکرون در اوهایوی آمریکا موفق به شناسایی نوعی عنکبوت شده اند که به جای تار تنیدن از آن به عنوان تیرو کمان برای شکار طعمه به شیوه‌ای بسیار تهاجمی‌تر بهره می‌گیرد. این عنکبوت که در صورت تمایل به بافتن تار معمولا این کار را به شکل مثلثی انجام می‌دهد، Hyptiotes cavatus نام دارد و قادر به پرتاب تار خود نیز هست. تار یادشده بعد از پرتاب و در صورت برخورد به هدف می‌تواند او را گرفتار کرده و از پای درآورد.

عنکبوتی که تارش را تیر و کمان می‌کند! +عکس

محققان با بررسی عملکرد این عنکبوت در شرایط آزمایشگاهی و با استفاده از دوربین‌های پیشرفته توانستند سازوکار مورد استفاده وی برای شکار طعمه‌های مختلف را شناسایی کنند. کمان‌های بافته شده این عنکبوت به شکل مثلثی به شکل رشته‌ای به سمت هدف پرتاب شده و معمولا پا‌های وی را در برگرفته و مانع از حرکت آن می‌شوند.

این عنکبوت معمولا چندین بار رشته تار‌های خود را به سمت طعمه هدف گرفته شده پرتاب می‌کند و از این طریق امکان تحرک را از بخش‌های مختلف بدن وی می‌گیرد. در نتیجه حشره هدف تسلیم عنکبوت می‌شود. سرعت حرکت تار‌های این عنکبوت به رقم سرسام آور ۷۷۰ متر در یک چهارم ثانیه می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در