پایان انتخابات 7 مرحله‌ای هند؛ «مودی» امیدوار به شکست گاندی


پایان انتخابات 7 مرحله‌ای هند؛ «مودی» امیدوار به شکست گاندی

آخرین مرحله از انتخابات...

آخرین مرحله از انتخابات سراسری هفت مرحله‌ای هند که از ۳۸ روز پیش آغاز شده بود، روز یکشنبه برگزار شد.

در جریان مرحله پایانی انتخابات سراسری هند، روز یکشنبه مردم استان شمالی «اوتار پرادش» و شهر «وارناسی» که در انتخابات سال ۲۰۱۴ میلادی و به قدرت رسیدن نارندرا مودی، نخست وزیر فعلی هند نقش مهمی داشتند، پای صندوق‌های رای رفتند.

آقای مودی که به دلیل افت نرخ رشد اقتصادی هند و افزایش نرخ بیکاری در این کشور از سوی منتقدان خود تحت فشار است، تلاش کرده با ارائه یک چهره ملی‌گرا از خود و با طرح وعده مبارزه با تروریسم و تلاش برای افزایش رفاه مردم با رقبایش مبارزه کند.

رقیب اصلی آقای مودی، راهول گاندی از حزب کنگره است که سعی کرده با پررنگ کردن مسایل اقتصادی و اهمیت افزایش نقش زنان در اداره هند شانس خود را برای کسب کرسی نخست وزیری افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:هر آنچه درباره برگزاری انتخابات در هند باید بدانیم

مرحله ششم این انتخابات هفته گذشته و با مشارکت حدود ۱۰۰ میلیون نفر از ساکنان مناطق شمال و شمال شرق هند، از جمله دهلی برگزار شد و اولین مرحله آن نیز در ۱۱ ماه آوریل کلید خورده بود.

در انتخابات سراسری سال ۲۰۱۹ میلادی، حدود ۹۰۰میلیون هندی واجد شرایط رای دادن بودند. در جریان این انتخابات تکلیف ۵۴۳ کرسی پارلمان روشن می‌شود.

حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» همچنان امیدوار است که با کسب حداقل ۲۷۲ کرسی اکثریت پارلمان و جایگاه نخست وزیری را در اختیار داشته باشد.

کار شمارش آراء روز ۲۳ ماه مه، یعنی چهار روز پس از اتمام مرحله رای گیری آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:زد و خورد در صف رای‌دهندگان در انتخابات پارلمانی هند

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر