آیا می دانید با کمک بعضی از خوراکی ها می شود به جوانسازی پوست پرداخت؟ زمان آن است که علائم پیری را آهسته کرده و از درون باعث درخشانی پوست خود شوید. امروز می خواهیم برای شما از خواص میوه ها و سبزیجات زیر و تاثیری که می تواند بر جوانسازی، درخشانی و بازسازی پوست بگذارند توضیح دهیم. در این مقاله از بخش تغذیه و زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی جوانسازی پوست با 5 خوراکی می پردازیم.

جوانسازی پوست؛ جوانسازی پوست با 5 خوراکی

جوانسازی پوست با اسفناج

اسفناج یک سبزی فوق العاده آبدار و سرشار از آنتی اکسیدان ها است که کمک به ذخیره سازی اکسیژن در کل بدن می کند. همچنین سرشار از:

ویتامین های A، E، C و K منیزیم آهن هم (آهن گیاهی) لوتنین

است.

این برگ های سبز چند منظوره با ویتامین C بالا باعث افزایش تولید کلاژن می شود که منجر به استحکام و صافی پوست می شود. اما این همه اش نیست، ویتامین A در آن باعث تقویت و براقی موها می شود، درهمین حال نشان داده شده است که ویتامین K موجود در آن نیز باعث کاهش التهابات سلولی می شود.

یک مشت اسفناج را به اسموتی یا سالاد اضافه کنید. می توانید از دستور پخت های مورد علاقه تان برای اسفناج مثال جیپس اسفناج و همبرگر های شیرین استفاده کنید.

جوانسازی پوست با آجیل

بسیاری از آجیل ها (به خصوص بادام ها) منبع بزرگی از ویتامین E هستند که می تواند باعث بازسازی بافت های پوستی، حفظ رطوبت پوست و مراقبت از پوست در مقابل آسیب های اشعه های UV شود. گردو حتی شامل اسید چرب امگا3 است که ضد التهاب بوده و ممکن است به موارد ذیل کمک کند:

تقویت غشاء پوستی محافظت در مقابل آسیب های نور خورشید درخشان و زیبا کردن پوست با نگهداری چربی های طبیعی آن

مقداری از مخلوط آجیل ها را بر روی سالاد خود بپاشید یا یک مشت از آن را به عنوان میان وعده بخورید. از آنجا که مطالعات نشان می دهد 50% یا بیشتر از آنتی اکسیدان های آنها با پوست کندن از بین می رود بنابراین پوستشان را جدا نکنید.

جوانسازی پوست؛ جوانسازی پوست با 5 خوراکی

آووکادو

آووکادو سرشار از اسیدهای چرب ضد التهاب بوده که باعث نرمی و انعطاف پذیری پوست می شود.آنها همچنین شامل مواد مغذی ضروری هستند که ممکن است به پیشگیری از اثرات منفی بالا رفتن سن، کمک کنند که شامل:

ویتامین های K، C، E و A ویتامین های B پتاسیم

می شود.

مقدار زیاد ویتامین A در آووکادو می تواند به ریختن سلول های پوستی مرده کمک کرده و باعث درخشانی و جذابیت پوست شود. کاروتنوئید موجود در آن باعث از بین بردن سموم و آسیب های اشعه خورشید شده و همچنین از آن در مقابل سرطان پوست محافظت می کند.

مقداری از آووکادو را در سالادتان بریزید یا آن را به تنهایی با یک قاشق بخورید. وقتی فکر می کنید تمام راه های استفاده آووکادو را امتحان کردید، ما چندین پیشنهاد دیگر داریم. می توانید آن را به صورت موضعی استفاده کنید تا تاثیرات باورنکردنی این ماسک مرطوب را در مقابله به التهابات، کاهش قرمزی و کمک به جلوگیری از چین و چروک ها ببینید.

جوانسازی پوست با سیب زمینی شیرین

رنگ نارنجی سیب زمینی شیرین از آنتی اکسیدانی به نام بتاکاروتن می آید که به ویتامین A تبدیل شده است. ویتامین A ممکن است به بازگرداندن قابلیت ارتجاعی پوست، ترویج بازسازی و درنهایت نرمی و جوانسازی پوست کمک کند.

این گیاه خوشمزه ریشه ای همچنین یک منبع بزرگ از ویتامین های C و E است، که هر دو ممکن است از پوست در مقابل رادیکال های آزاد مضر محافظت کرده و رنگ پوست را شفاف کنند.

نان های توست سیب زمینی شیرین را می توانید برای صبحانه یا میان وعده ها استفاده کنید، پس این نان ها را به رژیم غذایی گیاهی خود اضافه نمایید.

جوانسازی پوست؛ جوانسازی پوست با 5 خوراکی

دانه های انار

دانه های انار برای قرن هاست که به عنوان یک میوه جهت درمان دارویی استفاده شده است. مقدار زیاد ویتامین C و آنتی اکسیدان های متنوع قوی در انار ممکن است بدن را در مقابل آسیب رادیکال های آزاد حفظ کرده و باعث کاهش میزان التهابات در سیستم های بدن شود.

این میوه مفید همچنین ترکیبی به نام پونیکالاجین دارد که احتمالا به حفظ کلاژن در پوست و آهسته شدن علائم پیری کمک می کند.

این جواهرات شیرین کوچک را بر روی سالاد اسفناج و مغز گردو بریزید تا بتوانید از آن به عنوان یک درمان ضد پیری استفاده کنید.

بدن خود را از مواد مغذی قوی اشباع کنید

اگر از این خوراکی های ضد پیری استفاده کنید می توانید هم به بدن خود سوخت برسانید و هم به بهترین صورت به نظر آمده و احساس خوبی داشته باشید.

اگر به دنبال گیاهان خوشمزه بیشتری هستید تا آن ها را امتحان کنید، میوه و سبزیجات را با توجه به عمق رنگ هایشان انتخاب کنید. این رنگ های غنی معمولا نشانه ای از توانایی قوی آنها در مبارزه با رادیکال ها برای سالم و با طراوت نگه داشتن پوست هستند. هرچه بتوانید رنگ های بیشتری را در رژیم های غذایی تان قرار دهید، بهتر است.