امام جمعه شاهرود: مردم کالاهای تولید منطقه خود را بخرند


امام جمعه شاهرود: مردم کالاهای تولید منطقه خود را بخرند

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود گفت : مردم کالاهای تولید شده در منطقه شرق استان سمنان را مصرف کنند تا شعار اشتغال آفرینی و حمایت از تولید داخل محقق شود.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام عباس امینی شامگاه یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود با اشاره به یکی از مصوبات این شورا در سال گذشته مبنی بر تهیه فهرستی از کالاهای تولیدی این منطقه ، افزود : برغم درخواست از مسوولان امر این فهرست هنوز تهیه نشده است.
وی در باره دستور نشست های امسال این شورا هم گفت : استفاده از ظرفیت مناسبت های دینی برای افزایش بنیان های فرهنگی ضروری است، بخشی از غنای فرهنگی مردم منطقه مربوط به آیین های ماه رمضان ، محرم و صفر است.
امینی ادامه داد: برای تحقق رونق تولید داخل هم لازم است از دیدگاه کارشناسان امر استفاده شود.
امام جمعه شاهرود گفت: برای تشویق تولید کنندگان ، فروشندگان و نیز پاک بان های نمونه نیز طرحی تهیه شود تا الگویی برای دیگران شوند.
حجت الاسلام عباس معصومی امام جمعه رویان نیز با اشاره به ماه رمضان گفت: فرصت ها معنوی تاثیرگذار در رشد معنوی مردم بسیار کوتاه هستند ، بنابر این باید بهترین و بیشتری استفاده شود.
حجت الاسلام حمید عبدالهیان رییس اداره تبلیغات اسلامی شاهرود هم با اشاره به شعار رونق تولید گفت : منطقه شاهرود محل تولید صنایع دستی فراوانی است ، لازم است محل هایی برای فروش آن ها بوِیژه در روزهای قبل از آغاز ماه رمضان تهیه شود.
وی به گلایه برخی دانشجویان شهرستان به خاطر مشکلاتی که برای برگزاری مناسبت های دینی و انقلابی دارند، اشاره کرد و گفت : مسوولان امر باید با این قبیل دانشجویان همراه شوند تا جبهه فرهنگی انقلاب قدرتمندتر شود.
حمیدرضا حسنی رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شاهرود نیز گفت : تا کنون 2 اثر معنوی این شهرستان در فهرست آثار معنوی ثبت شده و 2 اثر دیگر نیز آماده معرفی برای ثبت هستند.
وی در باره رونق تولید صنایع دستی منطقه نیز گفت : 20 خرداد 2 فروشگاه صنایع دستی در شاهرود و بسطام راه اندازی می شوند که یکی از آن ها مربوط به بخش خصوصی است.
محسن احمدی شهردار شاهرود هم به برنامه های فرهنگی شهرداری در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: در سه نقطه شهر برنامه قرآنی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.
وی از اجرای طرح سرای شهروند در آینده نزدیک در هفت محله شاهرود هم خبرداد و گفت: در این مکان ها کارگاه های گوناگون در باره اشتغال ، خلاقیت ، خانواده ، آسیب های اجتماعی و موضوعات دیگر برگزار خواهد شد.
مهدیان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود هم در این نشست گفت: تهیه فهرستی از برنامه های شورا در سال جدید ضروری است.
وی افزود: یکی از برنامه های پارسال این شورا تحقق شعار سال با محوریت خرید محصولات تولیدی این شهرستان بود ، تهیه فهرستی از این تولیدات برای معرفی به مردم بسیار مهم است.
وی ماه مبارک رمضان را یکی از فرصت های معنوی خواند و گفت : تاثیرهای این ماه نباید محدود به این مدت باشد، ضرورت دارد راهکارهایی برای تسری آن به دیگر ایام سال ارایه شود.
1023/6167

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو