تظاهرات ضد ملی گرایی در چند شهر آلمان


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (http://www.iribnews.ir/) به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ یک هفته پیش از برگزاری انتخابات پارلمان اروپا، ­هزاران...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ یک هفته پیش از برگزاری انتخابات پارلمان اروپا، ­هزاران نفر در چند شهر آلمان و در مخالفت با ملّی گرایی تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان که تعداد آنها 20 هزار نفر برآورد شد، در مرکز شهر برلین تجمع کردند.
هزاران نفر نیز در فرانکفورت، هامبورگ، کلن و مونیخ در حمایت از اتحادیه اروپا اقدام به تظاهرات کردند. این تظاهرات که همزمان در چند شهر اروپایی دیگر نیز برگزار شد در مخالفت با ملّی گرایی و به دعوت 250 سازمان مردم نهاد صورت گرفت.
انتخابات روز 26 مه (5خرداد) پارلمان اروپا احتمالاً شاهد شرکت نکردن تعداد زیادی از رأی دهندگان و حضور پررنگ تشکل های ملّی گرا خواهد بود.

به گفته برگزارکنندگان این انتخابات، ترکیب جدید پارلمان اروپا جهت گیری آینده اتحادیه اروپا را نشان خواهد داد. آنها همچنین خواهان مبارزه با ملّی گرایی برای رسیدن به یک اروپای دموکراتیک، صلح جو و متحد شدند.
احزاب ملی گرا روز یکشنبه تظاهرات بزرگی در مخالفت با مهاجرت و سیاست های اتحادیه اروپا برگزار کردند، امیدوارند که در انتخابات آینده پارلمان اروپا، گروه موسوم به "اروپای ملت ها و آزادی ها" به سومین جناح قدرتمند در این پارلمان تبدیل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند