نامزد‌های ریاست جمهوری آمریکا علیه ترامپ صف کشیدند


نامزد‌های ریاست جمهوری آمریکا علیه ترامپ صف کشیدند

تنی چند از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا گفتگو‌های رسانه‌ای روز یکشنبه خود را به انتقاد از سیاست‌های دولت ترامپ علیه ایران اختصاص دادند.

نامزد‌های ریاست جمهوری آمریکا علیه ترامپ صف کشیدند

«تولسی گابارد» یکی از ۲۴ نامزد دمکرات ریاست جمهوری آمریکا برای سال ۲۰۲۰ در گفتگو با شبکه خبری‌ای بی سی گفت: ترامپ در حال هدایت ما در این مسیر خطرناک به سمت جنگ با ایران است.

گابارد تصریح کرد که ترامپ با وجود آنکه ظاهرا می‌گوید خواهان جنگ نیست، اما اقدامات دولتش و افرادی همچون مایک پمپئو وزیر خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی او حاکی از چیز دیگری است.

نماینده مردم هاوایی در مجلس نمایندگان آمریکا است، افزود: آن‌ها در حال زمینه چینی برای جنگ با ایران هستند. جنگی که بسیار بسیار پرهزینه تر، بسیار بسیار ویرانگرتر و خطرناکتر از چیزی خواهد بود که ما در جنگ عراق (۲۰۰۳) دیدیم.

گابارد که پس از حملات تروریستی سپتامبر ۲۰۱۱ وارد ارتش آمریکا و ۲ بار به غرب آسیا اعزام شد، گفته است که برای پایان دادن به جنگ‌های بی پایان تغییر رژیم برای ریاست جمهوری نامزده شده است.

«ست مولتون» دیگر عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا که نامزدی خود را برای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اعلام کرده، گفت: اعزام نیرو‌های بیشتر به خاورمیانه باعث درگیر شدن واشنگتن در جنگی دیگر می‌شود.

مولتون در گفتگو با همان شبکه خبری با بیان اینکه «این دقیقا همان کاری است که جان بولتون می‌خواهد»، ترامپ را فرماندهی ضعیف دانست و تصریح کرد: وقتی فرماندهی ضعیف در ریاست جمهوری آمریکا باشد جهان بسیار خطرناک می‌شود.

ترامپ که از آغاز ریاست جمهوری خود رویکردی خصمانه علیه ایران اتخاذ کرده بود، اردیبهشت ماه سال گذشته با خروج از برجام و بازگرداندن تحریم ها، با راه اندازی کمپین فشار حداکثری به دشمنی خود جامه عمل پوشاند.

دولت ترامپ پس از بازگرداندن تحریم‌های پیشین و افزودن تحریم‌های جدید علیه کشورمان، با اقداماتی همچون شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی، دشمنی با ایران را به اوج رساند.

سیاست رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران که به گفته بسیاری از کارشناسان مطابق با الگوی سیاست این کشور در قبال کره شمالی است، در چند هفته گذشته انتشار اخبار دروغ پیرامون اقدامات تحریک آمیز از سوی تهران بوده است.

کاخ سفید با دمیدن بر شیپور اخبار دروغ پیرامون افزایش تهدید‌ها از سوی ایران در منطقه، اقدام به اعزام ناوگروه هواپیمابر و بمب افکن به خلیج فارس کرد.

اما پس از مشاهده صبر استراتژیک و مقاومت ایران در مقابل این تهدیدها، رویکرد دولت ترامپ در روز‌های اخیر تغییر کرده و به سخن از مذاکره بدل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات