سردار رضایی: ادعای برخورد مرزبانی با کولبران کذب است


سردار رضایی: ادعای برخورد مرزبانی با کولبران کذب است

‌فرمانده مرزبانی ناجا گفت: برخی افراد با اظهار نظرهای غیرکارشناسی، در حق مرزبانان کم لطفی می‌کنند و ادعا دارند که مرزبانان جمهوری اسلامی با کولبران مقابله می‌کنند! در حالی که این نظرات، کذب و کاملا نادرست است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ‌‌قاسم رضایی ‌در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی کرما‌نشاه در جمع خبرنگاران در ‌ارتباط‌ با شرایط مرز استان کرمانشاه اظهار داشت: مردم استان شهید‌پرور کرمانشاه نقش بسیار موثری در امنیت مرزهای غرب کشور ایفا می کنند و در دوران 8 سال دفاع مقدس هم رشادت های مردم این دیار، موید این ادعاست.

وی افزود: این استان حدود 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و با مدیریت های صورت گرفته، مشکلات این مرز به حداقل رسیده است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به وضعیت مرزها در شرق کشور عنوان کرد: گاهی اوقات در مرزهای افغانستان و پاکستان مشکلاتی از قبیل قاچاق مواد مخدر و ... داریم، اما در حال بهبود وضعیت این مرزها هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری های دو جانبه میان جمهوری اسلامی ایران و ترکیه برای برقراری امنیت مرزهای مشترک بیان کرد: در مرزهای غربی نیز تعاملات خوبی با کشور ترکیه برقرار و نشست‌های موثری را برای بهبود مرزهای مشترک برگزار کرده‌ایم، ‌به طوری که حتی از ورود سلاح‌های شکاری (‌تولید کشور ترکیه) به کشور قاطعانه جلوگیری می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی کشور درباره وضعیت کولبران اظهار کرد: برخی افراد با اظهار نظرهای غیرکارشناسی، در حق مرزبانان کم لطفی می‌کنند و ادعا دارند که مرزبانان جمهوری اسلامی با کولبران مقابله می‌کنند! در حالی که این نظرات، کذب و کاملا نادرست است.

وی ادامه داد: کولبران زمان، مسیر تردد و نوع کالاهایشان مشخص است؛ ما با متجاوزان مرزی برخورد می‌کنیم زیرا قانون، آنها را مجرم می‌شناسد. آن دسته از افرادی که بین دو کشور به صورت "غیرمجاز " تردد و کالاهای قاچاق وارد کشور می کنند را جزء قاچاقچیان می شناسیم و برخورد با آنها از خواسته های مردم و مرزنشینان است.

سردار رضایی در ادامه با اشاره به نقش دستگاه های متولی در ارتقاء امنیت مرزها، خاطر نشان کرد: قانون اساسی برای مرزبانان اختیاراتی قائل شده و مردم هم از ما می خواهند که شبانه روز از مرزهای کشور دفاع و حراست کنیم، بنابر این به هیچ عنوان اجازه ورود کالاهای قاچاق و غیر مجاز را به کشور نمی دهیم.

وی در پایان، درباره تردد زوار اربعین از مرز خسروی گفت: زیر‌ساخت‌های کافی در این مرز وجود دارد و یکی از مزیت‌های آن نسبت به سایر مرزها نزدیک بودن آن به مرکزیت عراق است، به دلیل وضعیتی که در خاک عراق وجود دارد، مسئولان این کشور برای گشایش آن با احتیاط عمل می کنند، اما امیدواریم که این مرز هر چه سریعتر فعال شود تا از بار تردد در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه بکاهد، برقراری مرز خسروی به سود هر دو کشور و از همه مهمتر به نفع زائران اربعین حسینی (ع ) است.‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر