در مورد رینوپلاستی ثانویه چه می دانید؟ آیا تا به حال به انجام رینوپلاستی ثانویه فکر کرده اید؟ اکثر جراحان پلاستیک معتقدند که رینوپلاستی یکی از پرچالش ترین روش های جراحی پلاستیک (زیبایی) است که به دلایل بسیاری از آن استفاده می شود. بینی یک ساختار پیچیده است با موقعیت واضح در وسط صورت فرد است. متخصص رینوپلاستی نیاز است که به طور همزمان بدشکلی های بینی را اصلاح کند، در حالی که حداکثر عملکرد بینی را حفظ شود. یک شخص بدون بهینه سازی عملکرد راه تنفس بینی نمی تواند بینی خوبی داشته باشد. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی رینوپلاستی ثانویه می پردازیم.

چرا بیماران رینوپلاستی ثانویه را انتخاب می کنند؟

بیمارانی که به دنبال رینوپلاستی ثانویه هستند، مهارت و تجربه جراحان پلاستیک را مورد امتحان قرار می دهند. رینوپلاستی ثانویه برای هر بیماری که قبلاً یک یا چند بار رینوپلاستی انجام داده و خواهان بهبود وضعیت ظاهری غالباً طالب عملکرد بینی است، استفاده می شود. این ها به چند دلیل، در بین سختترین موارد برای جراحان پلاستیک زیبایی صورت، قرار دارند.

جراحی رینوپلاستی ثانویه چیست؟ + راهنمای کامل

برای مثال، بیماران اغلب از عمل جراحی قبلی خود ناراضی هستند و ممکن است درک نکنند که رینوپلاستی بیشتر ممکن است در اصلاح کامل ناهنجاری های زیبایی صورت، که در آخرین جراحی اصلاح نشده و یا به دلیل جراحی رخ داده است، موفق عمل نکند. بافت اسکار ناشی از رینوپلاستی قبلی، در موارد ثانویه اغلب یک مسئله بوده و می تواند نتایج نهایی را محدود کند، زیرا ممکن است حتی پس از رینوپلاستی ثانویه موفق، دوباره برگردد. همچنین، رینوپلاستی ثانویه اغلب نیاز به استفاده از غضروف برای جایگزینی غضروف آسیب دیده و یا غضروف دارای نقص که درجراحی قبلی برداشته شده، دارد.

تیغه بینی ممکن است منحرف شده باشد، که نیاز به اصلاح دارد تا ظاهر بینی و عملکرد آن را بهبود بخشد. انسداد بینی نیز ممکن است به دنبال کولابس و فرورفتگی غضروف های نوک بینی ناشی از فروپاشی دریچه خارجی بینی ایجاد شود. انحراف تیغه بینی و نقص در غضروف های جانبی فوقانی یک رخداد رایج در موارد جراحی های ثانویه است که به کولابس و فرورفتگی دریچه داخلی بینی منجر شده و نیاز به استفاده از گرافت های غضروفی به نام “spreader grafts” برای گسترش این ناحیه تنگ شده است.

در یک رینوپلاستی ثانویه چه انجام می شود؟

رینوپلاستی ثانویه اغلب به غضروف برای حمایت ساختاری نوک و یا پل بینی نیاز دارد. غضروف تیغه میانی اغلب کم بوده و جراحان پلاستیک اغلب باید غضروف را از جاهای دیگر بدن، به ویژه گوش و گاهی اوقات، دنده انتخاب کنند. بی نظمی های بافت نرم در امتداد پل یا نوک بینی ممکن است نیاز به بافتی داشته باشد که پوشش یا استتاری را فراهم نموده و به عنوان یک پرکننده طبیعی است که دائمی است، عمل کند. یک منبع عالی “temporalis fascia” است که می تواند از یک برش از راه دور در خط مویی گرفته شود و در نتیجه هیچ نقص قابل توجهی ایجاد نمی شود. گاهی، زخم در داخل بینی نیاز به استفاده از پیوندهای پوستی برای باز شدن مجدد مجاری هوایی و مجاری هوایی تنگ شده بینی دارد.

جراحی رینوپلاستی ثانویه چیست؟ + راهنمای کامل

علیرغم بهترین تلاش جراحان، رینوپلاستی ثانویه دارای میزان اصلاح بیشتری نسبت به رینوپلاستی اولیه است (جراحی بینی قبلی نه). مهم این است که شما این را بدانید که هیچ جراح پلاستیک با اخلاق نمی تواند نتیجه رینوپلاستی ثانویه یا سایر روش های جراحی پلاستیک زیبایی را برای آن، تضمین کند.

اگر شما در حال بررسی رینوپلاستی مجدد هستید، مطمئن شوید که جراح پلاستیک شما که دارای گواهی بورد تخصصی است، دارای تجربه قابل توجهی در رینوپلاستی است. جراحان رینوپلاستی با تجربه بیشتر احتمال دارد که موارد جراحی های ثانویه را نسبت به کسانی که این عمل را اغلب انجام می دهند، ببینند. به وب سایت جراح مدنظر خود مراجعه کنید تا ببینید که چندین مورد رینوپلاستی در گالری عکس آن ها وجود دارد. تصویربرداری کامپیوتری ممکن است برای جراح شما مفید باشد تا بتواند به شکل بصری، اطلاعاتی را درباره نتایج بالقوه ای که ممکن است از عمل جراحی انتظار رود، مرتبط کند. بیماران رینوپلاستی قبلی نیز یک مرجع عالی برای بیماران آینده هستند؛ جراح پلاستیک شما باید امکان صحبت شما با بیمارانی که برای صحبت با شما و سایرین معرفی شده اند را فراهم آورد تا برخی از جزئیات را در مورد تجربه خود توضیح دهند.

در پایان، تصمیم شما برای انجام رینوپلاستی ثانویه، شخصی است. انتخاب یک جراح پلاستیک با تجربه و دارای گاهی بورد تخصصی که با شما ارتباط برقرار کرده و اعتماد شما را به دست آورده، بهترین شانس برای موفقیت را به همراه خواهد داشت. اکثر بیماران که از نتیجه رینوپلاستی اولیه، ناراضی هستند، با نتیجه نهایی رینوپلاستی ثانویه در صورتی که از این توصیه های ساده پیروی کنند، خوشحال هستند.

آیا شما رینوپلاستی ثانویه انجام داده اید؟ آیا از نتایج به دست آمده راضی بوده اید؟ تجربیات و پیشنهادات خود را با دیگر کاربران دکتر سلام به اشتراک بگذارید.